2009. május 21., csütörtök

Komjáti napló 2009 - VI. rész

Vasárnap.
Pihenő nap.
Csak tengtem-lengtem, amennyire visszaemlékszem. Rendezgettem a szerszámokat. Gyomláltam, locsoltam.
A padlásra gyártottam elosztót földelt és hagyományos földeletlen konnektorokból.
A vezetéknek találtam egy lyukat a szerelődoboz fölött, fúrni sem kellett.
A számítógép mellől így felszabadult egy hosszabbító.
Még a bojlerhez is el kell követnem egy ilyet.
Jánosék hoztak kenyeret – anyu küldte – tőlük is megkérdeztem, hogy ez itt így szokás?
Nem, nyugodtan mondjam meg, hogy ez így nem.
Délután még jól felpörgettem magam, és semmire nem voltam alkalmas, elővettem a versenybringát, hogy kifutom magamból az ideget, megbeszéltem Jolikával, hogyha nem nekik kell, akkor nincs kukorica a gyümölcsösömben.
Ahogy van pénzem, úgy veszek majd csemetét, addig pihen a föld, lekaszálom a gazt, de ez az én kertem.
Megszeppent kicsit, biztos látszott rajtam, hogy mi zajlik odabenn- Akkor most ők sem?
Megnyugtattam, hogy egyrészt megigértem, másrészt a szomszéddal szombaton beszélgettem a kerítésen keresztül, és akkor nem mondta. Ha tőlem akar valamit, jöjjön személyesen.
Hétfőn háromkor jönnek.
Én meg felpattantam a bringára, és felmásztam Bódvalenkére, vissza Hídvégardó, majd Tornanádaska felé jöttem.
Nem volt egy óra sem, de felfrissültem tőle.
Sokkal nyugodtabban meséltem el mindent Ildinek.

Hétfő.

Ma voltak a kertet bevetni.
Délután a kapuról hántottam le egy keresztdeszkát és a zárat vele. Találtam megfelelőnek látszót, és új zárat is kapott a kiskapu.
Nem volt egyszerű, mert ez a deszka vastagabb. Nem érte át a kilincs. A komora ajtóról leszerelt mégrégebbi kilincset raktam fel rá. Még kell rá zöld festék, és jó is lesz.
Zárcsere.

Kedd

Miskolc
Reggel korán, még éppen a veteményt locsoltam, megállt egy kocsi a ház mellett. Jolika és Feri hozta a tejet anyunak.
Nem nyílt az ajtó. Ja, mert már zárható.
Csak beadták a szatyorral, és el is tűntek.
Anyu meg is lepődött, mennyire korán hazaértem. Kikérdeztem, hol van kínai bolt, Humanic meg Deichmann, mert elszakadt a tornacipőm, és olcsót akarok venni. Egyébként meg csak ezeket ismerem, ha van más, az is jó lesz.
Rövid reklámújságkeresgélés után becsüccsentünk a kocsiba, és az Auchanban kötöttünk ki. Annak az oldalában van Deichmann, de oda már nem jutottam el.
A bejárati ajtó előtt egy kopasz fejre lettem figyelmes, Laci haverom lógott egy bevásárló kocsi fogantyúján.
A hogy-smint kérdésre mindkettőnknek volt mit mesélni.
Mondjuk a hasfelmetsző dokik működéséből annyit fogtam fel, ha mondjuk 200 évvel ezelőtt élünk, ő már nem volna. Így meg kicsit rövidebb béllel és emelésre alkalmatlanná vált hasfallal újra tanult Laci lenni.
Kicsit halványan belekérdeztem, hogy a mozgás.. de inkább magamnak szólt, hogy a sóherságom mindig biciklin tartott, és valami hülye itt belül megemeltet még ma is velem olyan súlyokat, melyek a képességeim határát súrolják.
Tanácsot én nem adok senkinek. Az bárki szellemi szatyrában van elegendő.
Az esti beszélgetésen Ildinek megjegyeztem, hogy az emésztés a budafoki szomszédom is megijesztette télen. Ő sem úszhatta meg büntetlenül a napokig tartó vécékerüléseket.
De itt még nem tartunk.
Csaltam volna Lacit magamhoz, tekintse meg a leendő fészkemet.
Tartok tőle, hogy én hamarabb biciklizem ki Zsolcára, mint ő kilátogat hozzám autóval.
Legalább munkája van. (Ideje meg nincs)
A bevásárlás egy pár szandált, egy pár vászontornacipőt és két kiló banán jelentett egy zsák naraccsal.
Anyuék jól megbuggyantották a csomagtartót. Legalább hasznos voltam,
A Szentpéteri kapuban felcuccoltunk, és nekem még akkut kellett venni a harangozógépbe. Vagyis megvenni magamnak, amit odaadtam.
A TESCO két buszmegállónyi, ennyit nem megy a magamfajta busszal. A műhelyben előbányásztam a sarokból a bringám. Csak a zöld bicikli első kerekes autószelepes, a hátsó bicikliszelepes.
Autószelepes pumpám meg nem volt ott.
Akkor a kemping.
Ez jó, csak az ülés meg a kormány van Ildihez igazítva. Ettől olyan bizonytalannak éreztem magam az első pár száz méteren.
A nagy áruházban megleltem az akkut. 2995Ft. Ez a miniceruza akkumulátor. De ott van mellette a normál ceruza is. Egy százassal olcsóbb. Biztos nagyobb mennyiséget gyártanak, azért olcsóbb.
Na, majd spórolok az egyháznak, nekem mindegy, milyenem van itthon. Illetve ebből több fogy.
A pénztárnál már 4000Ft fölött fizettem.
Akkor mégsem spóroltam. Nem vagyok reklamálós fajta, de előbb-utóbb az leszek.
A szerzeményeket bezártam a kocsiba, és továbbkerekeztem Sárihoz. (Volt osztálytársam.) Történelmi neve után kapta fiú létére a Sári nevet. Ma egy jól menő céget vezet (Drlan , hogy reklámozzam is,) Két másik osztálytársam is dolgozik a keze alatt, rossz főnök nem lehet.
Már többször próbáltam benézni hozzá, útba esik Komjáti-Miskolc között, traccspartira. Többnyire nem jött össze.
Most nem telefonáltam előre, legfeljebb visszafordulok.
Kétszintes épületben van a cég. Odalenn egy férfi tudakolta, mit szeretnék. (belső)Telefonon nem sikerült felhívni, mondta, hogy a lépcső után balra az üvegajtó mögött.
Megvolt. Fülén fityegő telefonnal igazított valakit.
Kivártam.
A konyhában ásványvizet választottam, és a magam módján jeleztem, itt vagyok Borsodban, ha tudok, bármiben segítek..
Erre semmi szükség, de ő is segít, ha kell.
:-)
Nem számítottam munkahelyre, de a kapcsolati tőke ugye aranyat is érhet.
Gyorsan elmeséltem, mit derítettem ki itt a határszélen. Ők nem ebből a szegmensből szerzik a kalácsra valót. A wifiben nincs jó tapasztalatuk, a linux meg nem is érdekli. A Microsoft még mindig megy.
Kikérdeztem még antennás boltokról, meg egyéb apróságokról, és anyuhoz visszatértem..
Felhívtam Géza haveromat, segítsen feltenni a kocsi tetejére a régi hűtőszekrényt, de a tapadókorongos műanyag csomagtartó nem élte túl.
Géza alacsonyabb nálam, és nincs edzésben. Én meg magamból indulok ki mindenben.
Ez van.
Hűtő vissza a műhelybe, csomagtartó lecuppant, és a csomagtartóba került.
Szomorúan rámoltam be anyu kajáscsomagját a csomagtartóba, és jöttem haza.
Itthon a hűtőt már csak teljesen kiürítve lehetett újra visszarétegezni a tartalmát.
A gyümölcsök a gerendába vert szögeken végezték.

Nincsenek megjegyzések: