2009. július 30., csütörtök

Komjáti napló 2009 - XXIV. rész

Hétfő (folytatás)

Hát volt tévéjavítás. Csak kettőből semmi.
Először beraktam a táphibás Goldstarba az IC-t. Hangos kattanással jelezte, hogy ébred, a képernyőn három folt mutatta a nagyfesz létrejöttét, de ennyi. A szkópom még mindig alszik, tehát félre. De majd a Grundig.
Hát az meg még annyi életjelet sem mutatott, mint előtte. Eddig legalább a programléptető billentyűre reagált. Bekapcsolt. Most meg tök kuka.
Az asztalon hagytam a tévét stdby állásban, s elindultam megkeresni az univerzális távirányítót. Majd azzal felébresztem.
Még két lépés a prg listát tartalmazó papírért, amikor sziszegéssel, húzással beindult a tévé, és ugrottam is kirángatni a konnektorból, hogy lássam is, mit követtem el. Talán lehagytam valamelyik testmadzagot a képcsőről, vagy más?
Nem. A Grundig vagy Siemens jól fésült, áttekinthető, rendezett készülék – még így tajvani összeszereléssel is – és minden vezeték a helyén.
Eztán többet nem volt hajlandó szóba állni velem.
Ilyenkor egy kicsit nagyon elmegy az életkedvem. Elment az összes most keresett pénzem, pedig már kezdett önjáró lenni az itteni javítás. Legalább az a rohadt szkóp működne, Megpróbálnám külső tápról beindítani az ic-t és képkf-et adni a képmintagencsiről.
Persze megfutottam a körömet, hogy a TDA8361A helyett TDA8361E –t küldtek, de a Philips honlapján nem így család, hanem TDA8360 – 61 – 62. A különbség pedig a három norma. PAL Secam NTSC és ezek kombinációi.
Az is jó, hogy a Műszaki Hiba c újsággyűjteményem otthon Budafokon. Mert ugye mindent nem hozhatok-vihetek. Az internet is 1 óra naponta, és ebbe mindennel bele kell férni. Nem adódik össze, ha nem használom ki.
Akkor hűtőtakarítás. Már nincs benne komolyan romlékony kaja, és a szilvaléből kicsöpögött piros foltot is rendesen ki akartam mosni.
Kirámoltam a vajat meg a füstölt husit az asztalra, és a tojást. Kihúztam a konnektorból, és nekiestem a műanyagkéssel a jégpáncélnak.
A zömét eltávolítottam, majd elmentem az esti csevegésre. Az 1 óra alatt fellazult az utolsó jéghegy is, csak ki kellett dobálnom az udvarra a fűre.

Kedd

Aktív pihi. Miskolc.
Anyunak meígértem, akarom mondani azt mondtam, hogy valószínűleg megyek. Ezt ő be is szokta vasalni rajtam. Egyébként is kiürítettem a hűtőt.
Este hűs volt, nem a kádban fejeztem be, és a reggel sem fogadott hőséggel. A víz még hidegebb volt fürdéskor. De legalább felébredtem. Meg hát minek ez a szalonna az oldalamon? :-)
Nem bringa, mert dinnyét meg kenyeret akarok hozni, meg hátsólámpát, autóra valót. Pormaszkot, meg KPE csőhöz menetes szorítót az OBI-ból. (Ez utóbbi arra kell, hogy a KPE (vízvezeték)csövet csatlakoztatni tudjam a fali rézvezetékhez.
Miskolcon felhívtam Attilát, hogy tud-e nekem kondit intézni a szkópomba. Igazából Bosánszki kellene, mert ő szórakozott ilyesmivel anno, de ki tudja mi lett vele azóta. Majd Imit is bevonja Attila. Most üzlettársak. Imivel anno a 80-as években együtt dolgoztunk Zombornak Diósgyőrben. Akkor még az orosz színes tévé volt a csúcs. Pl. a C430 meg a Raduga. Bár ő már akkoriban is inkább a videót szerette.
Attila visszacsörgött, hogy nincs Iminek, de vagy négy helyen elindították a keresést. Adok nekik egy hetet, aztán rendelünk az E-bay-ről.
Gézánál még feldugtam a Hirschmann-t az LNB-jére. Öreg beltéri. Még van benne analóg tuner is, nem csak digitális. Működött.
Akkor fejet kell vennem.
Nem kell. Géza adott kettőt.
Este teljesen kinyuvadtam, mire elpakoltam a kajákat a hűtőbe meg a konyhában. Telefonálás után szinte azonnal elaludtam.

Szerda

Pakolós nap. Dög meleg odakinn. Még a diófa alatt lehetett valamit csinálni, de a napon semmit.
Átszámoltam, és átterveztem a célműszeremet.
Van vagy 4 szakadt városi világítás-szakadt reflektorizzó itthon hagyományos 40/45W. Ebből a 45W-os jó. Egy indexlámpa 1 vagy 2 db. 21W-ost jelent. Ez 42W. Tehát egy oldali indexhez elég. Kétoldalihoz kettő. A helyzetjelzőből 4 vagy 6db 6W-os van a pótkocsin. Oda is jó lesz a 45W Teherkocsiknál ez kettőt jelent, mert ott van jobb és bal a pótkocsin. Marad a féklámpa, ami szintén 2db 21W-os. Ez 5 db. Izzót jelent, és ha nincs annyi szakadt, majd beáldozok egy jót. Mondjuk az indexhez a két szálat egy búrában.
Holnap összerakom.
Ma még megnézem Dobódélt.
Fél hét felé gurultam ki a tóhoz. Gondoltam, úszással együtt is megjárom 8-ig. Hát ha nem nézem el az utat, akkor igen. Csakhogy megszedtem a vödrömet sóderrel, és ettől már nem is volt egyszerű a füvön közlekedni.
Elvétettem a kijáratot, ahol van híd a Bódván, és Rákóig toltam-vonszoltam a verdát vagy 40kg vizes homokos kaviccsal a csalánban-szederben, néhol még a kukoricásban is. Egy helyen két őzet riasztottam meg. Úgy ugráltak fel a magas növényzetben, mint a delfinraj a természetfilmeken.
A Bódva partján már volt kaszált fűsáv, csak ott meg emelkedett, és a traktornyomok voltak mélyek. Ha gyalog mentem, 2-4km/h. Ha ráültem 7-8km/h. Rákótól már a műúton 17-20km/h lámpával.
Nem is mentem haza, hanem egyből a fülkéhez. Így is este 9 körül járt az idő. Rövid is volt a beszélgetés. Itthon le sem pakoltam, rohantam a gondolkodószékre, és aztán a kádba. Ma kimaradt a Tűzvonalban. Csak a 24, de abba belealudtam. Már a Standard per ment, amikor kinyomtam a tévét.
Ja, és új távkikapcsolóm van. Nem marad stdby, mert egy vezetékes konnektor végén kapcsolóval áramtalanítom az ágyból a tévét, a DVD-t, a radiotunert, meg a videomagnót is. Orosz találmány, de megszerettem.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Üdv!
Olvasgatom a blogodat, és látom, foglalkozol elektronikával.
Tudom, ez most hülyén hangzik, de ha alkatrészre van szükséged, és a bevált helyeiden nem találsz, keress meg minket, hátha nálunk megtalálod.
Na, ez volt a reklám helye :)

www.hqelektronik.hu

Hanczur írta...

Köszi!

Most éppen a 15kV 500pF a legfontosabb.
Mindjárt benézek.

Titokzokni írta...

Hűű...hát az nem lesz, bocs. :)

Hanczur írta...

Pedig az EMG szkópom nélkül olyan vagyok, mint a 'félkarú órás'.
Van az C1-90-es orosz bigyóm, de az inkább csak indikál. Van-e impulzus vagy nincs.
Azért köszi. Az E-bay-on van 30kV-os, csak nem tudom a méretét. 10 Font vagy Euro darabja. Ha a havero nem találnak itthon, szerdán megrendelem.

Titokzokni írta...

Sok sikert! Nálunk alapvetően inkább tv-video-dvd alkatrészek vannak, meg távirányítók, kábelek, ilyesmik....