2009. szeptember 19., szombat

Komjáti napló 2009 - XXXII. rész

Vasárnap

" ... és a hetedik napon..."
Megpihentem. Nem mintha megérdemeltem volna, vagy szieszta napot rendeltem volna magamnak, egyszerűen nem állt munkára az akaraterőm.
Reggel előhúztam Spiró Jégmadarát. Belefejeltem a cuppogó hónaljhasadékba, és a kibogozhatatlan nemzetközi tudományos életet szatirikusan megjelenítő második fejezetbe.
Ez az ember tanár. Biztos vagyok benne, és nem csak azért, mert ő is elmondta valamelyik tévéinterjújában.
Összefüggéseket mutat meg ott, ahol (pl számomra) nincsenek, és elég komor világképe ellenére nem érzek benne uszítást. Talán némi undort a kívülállásában.
Tudom, hogy nem lehet mindenki Rejtő Jenő. P. Howardot egyébként sem csak a jellemrajzai és a nyelve miatt szeretem. Annak a meggyötört embernek az emberszeretete vonz ma is, és hasonlítom hozzá Umberto Eco-t, Kunderát, Hasekeket, Boleslaw Plust, mindenkit, aki a szemem elé kerül.
Szeretném én annyira könnyen venni a világot, mint Troppauer Hümér, vagy Fülig Jimmy!
Ki-be járva a lakásból-ba... rendezgetni kezdtem a nagyobb köveket. Sokat elhasználtam a járdához, zömítettem a kupacot.
Erzsi néni kukkantott be a kerítés résein, hogy nézzem meg a zárat nála. Szorul az ajtaja, ezért mindig kirángatja a kilincset.
Ha lenne nagy alátétem -- majd hozok Budafokról -- akkor megemeltem volna a... ha tudnám, hogy hívják a zsanért, most leírnám - ..nál.
Így csak megfúrtam a kilincs tengelyét, hogy belehatoljon a rögzítőcsavar. Ameddig a csavar nem törik el, rángathatja Erzsi néni, nem fog lehúzódni a kilincs.
Aztán beszélgettünk.
Fáj a lába. A beleszegecselt fémlapok miatt nem hajlik, és nem tud biciklizni. A boltba nem járhat. Elfárad, mire a kert végébe ér.
Megittam a kávét, meg a 'szőlőkólát' és hosszan eszmét cseréltünk.
Otthon pedig elővettem a kereket újra. Kerestem két vasrudat, amivel lekényszerítettem a külsőt. Gondoltam, ha kiszakad is a belső, az sem érdekel, csak a külső ne mejen szét!
A vízbe mártva a belsőt, egyetlen apró lyukat találtam. Megragasztottam.
A külsőben apró vasszöget, tüskéket találtam, meg sok mocskot. A rozsdáló ráf belsejéből kipergett vas(oxid)darabokat.
Kimostam az egészet, kihúztam még három tüskegyanús valamit. Mind rozsdálló fém volt.
A ragasztott gumival pedig átmentem Dezső bátyához, hogy kérjek egy nap haladékot. Nem mertem volna 1 óra száradás után még visszakínozni a helyére. (A két rétegelt lemezlap között tartotta a pillanatszorító. Meg is mutattam.)
Azt is füllentettem, hogy nem ragadt meg elsőre, de végülis mindegy. Remélem, holnap össze tudom rakni.
Hét óra tájban jöttem haza. Meglocsoltam a borsót, meg behúztam a kádat a konyhába. Negyed nyolckor már a telefonfülkében lógtam. El is felejtettem, hogy Ildi templomban lehet. Szerencsére nem volt hosszú mise.
Még Charlie koncertjét hallgattam a Duna tévéről, meg kapcsolgattam a szlovák helyzetet elemző Autonomia csatornára. Később a Heti Hetesbe is belehallgattam. Amennyire függő voltam pár éve, mostanra közömbössé vált. Jubileumi adás. Bemutattak korai műsorrészleteket. Szembetűnő, hogy Jáksó, Gálvölgyi, Bajor Imre jól elhíztak, s a jólét magasából azóta is fikázzák a politikát, ugratják Teddyt, és nem volt semmi mondanivalójuk.
Inkább Spirót olvastam volna. Ha ráhangolódom, még tetszik is.


Hétfő

Nincs internet. A wifiszerver él, de nem ereszt tovább. Tegnap volt némi villámlás, stb.
Reggel hétkor keltem, szőlőt reggeliztem, és összeraktam a kereket. Közben még két tüskét kihúztam a külsőből.
Felfújva várja a délutánt, s ha nem puhul meg, visszaadom.
Hideg van. Érzem a derekamon idefenn. Mindjárt megyek betonozni, az majd bemelegít.
Betonozás csak késő délután volt. Addig rendezkedés, meg állandóan ettem valamit. Mi jött rám?
Ráinstalláltam a lejáró XP home-ra, mert kiderült, hogy a service pack mégsem állítja le a 30 napos ciklust.
Az első kísérlet nem jött be. Winlite programmal összeállított lemezem problémázott mindennel.
A következő prof progi nem fogadta el a kódot, de közben jártam betonozni. Levezettem lapátolással a görcseim.
Mennyivel egyszerűbb ez a w98?
Ha legközelebb veszek valami öreg masinát, akkor is felragasztott licenciával fog érdekelni. A komolyabb erőforrás igényű dolgokhoz pedig linux.
Persze ez duma. Piszkosul nem érdekel, min fut a böngésző, ha mindent megmutat. Ha meg elhasal, akkor szidom szegénykét.
A NetBSD-t is azért nem használom, mert nem tudok rajta magyar billentyűt használni.
Beállíthatom én az ISO 8852-es kódlapot, tojik rám.
A betonjárda kiegészítve, és a Beugró alatt a harmadik XP végre 30 nap mentessé tette a gépet.
Nem maradandó win. A 350MHz-es gép kísérletezésre, meg most USB memóriaolvasásra kell csak. A 98 és a gyors gépem megfagy, ha feldugom nekik. A lecsalogatott adatokat meg hálózaton átjuttatom a megfelelő helyre.
A nagy melegben az udvaron még megnéztem, hogy két 61LK3B képcsövet megtartok, a harmadikat már be is zúztam. Abból csak a keretnek használt acélszalag kell. A küszöb koptatója lesz belőle, mint Budafokon a fürdőszobában.
A VT-re dugtam fel úgy, hogy háttal egymásnak fordítottam őket, átraktam az eltérítőt, átdugtam a cumit és összetesteltem a képcső grafitján feszülő madzagokat.
Fekete fehér tévénél ilyen egyszerű.
A grundig Valvo képcsövén még vacillálok. Nincs ilyen vastagnyakú próbaégőm.
Van még Budafokon egy cserépkályhám szétbontva, és ha újjáépítem, akkor jól jöhet az aljába az üvegtörmelék.
Igaz ami igaz, később is lesz még rá lehetősség ilyet gyűjteni.
A hét végéig majd eldöntöm.
Délután volt újra látogatóm is. Megkérdezte, utána néztem-e a kártyának meg a DVD írónak. Az ára alapján csak az írót választották.
Meg is állapodtunk, hogyha hozza a pénzt, 1-2 napon belül megyek vásárolni. Mert fő a bizalom. (Az enyém már elfőtt, maradok a biztosnál. Ez már Európa, és itt biztosok vannak.)


Kedd

Hét órai kelés. Reggelire tojás lecsókolbásszal meg két kiflivel. Közben újabb cickány érkezett.
Valamivel erőszakosabban rángatta a rácsot. Ott is kidugta az orrá, ahol másnak eszébe sem jutna. A csapda rugója mellett az oldalfalon.
Betessékeltem a befőttes üvegbe. Az egerenty már nem is lepődött meg.
Elkarikáztam Szilasra ytong tégláért. 4 darabon szépen felfekszik a zuhanytálca. Csak ki kell vízszintezni.
Nem volt. Csak megrendelésre hoznak. De más is téglával szokta csinálni.
Hagytam magam rábeszélni.
Ritka hülye vagyok.
Így három-három téglát kell oldalanként vízszintbe hozni, és egymáshoz betonozni.
Ha bezsaluzom, akkor is jobban járok.
Persze így utólag vagyok csak okos. Bár lehet, hogy berágok, és visszabontom a tegnapi munkát. (Keddi, mert szerdán délelőtt írom.)
Sötétedésig leszabtam az Y -okig vezető csöveket a kád, a mosdó, a zuhanytepsi és a mosógépkifolyóhoz, meg alábontottam a kád alatt a betont meg a földet a csövek helyén. Már csak a mosdó alatt kell bevésnem a falba, aztán jöhet a vécé és a padlószifon elmenője.
Ezt már a gödörben kell beszintezni, jobb világosban.
A betonozás kellős közepén érkezett meg a számítógépes hölgy jó három órát késve a megbeszélthez képest.
Udvariasan kidobtam.
Vagy idehozza a gépet, és este megcsinálom, vagy oldja meg mással. Nem fogok éjszakáig ott görcsölni nála, és holnap sem akarok itthon ücsörögni, csak mert ő -- finoman szólva - nem pontos.
Jött is a srác hamar. Beadta a kerítésen a gépet. Most nem akartam rámászni a friss betonra.
Holnap kettőre jön érte Addig hazajön az iskolából.
Megbeszéltük, hogy kell még neki Total Commander is.
Este elpuffogtam Nufinak a mai problémáim, és a hét végi hazatérésről beszélgettünk. Meg az internetes tanításról.
Kilenc után meg nekifogtam a telepítésnek.
A gép fagy.
Kikaptam az egyik memóriát.
Most is fagy.
De nem megy a prociventillátor.
Megolajoztam.
A gép fagy.
Betettem a legnagyobb memóriát.
Fel sem jön a gép.
Feldugtam az új tápomat, beletettem a másik memóriát.
Megy az install.
Amint helyreállt a win, visszapakoltam bele mindent, és előhúztam a lemezes tárolóimat. Noná, hogy nincs egyiken sem Total Commander. FAR manager van, de az nem úgy néz ki. Bár nekem az nortonszerűbben kézre áll.
Most nem működik a wififalu sem, letölteni sem tudom.
Még leviszem a monitort a padlásról a gyors gépemhez, és ha azon van -- mintha lenne, de nem használom -- akkor szüret.
Ha nincs, akkor majd más megoldást kell keresnem.
A 24-et csak hallgattam, de így is hajnali 2kor kerültem ágyba.


Szerda

De azért reggel hétkor fölkeltem.

Nincsenek megjegyzések: