2011. augusztus 8., hétfő

Itthon is itthon

2011. augusztus 7-8.

Vasárnap
Nufit hazavitte a vonat, én meg jöttem Komjátiba.
Otthon anyu ismét úgy pakolt, hogy egyedül nem voltam elég lehozni a cuccaimat. A műhelyembe már be sem mentem a régi bringagumiért. Persze ott is maradt így a cd-dvd-s  hátizsákom… de nem vágok elébe semminek.
Komótos 60-70-es tempóval jöttem. Közben jut időm a tájat is nézni. Már előre fáztam a porta rendrakásától.
Délben érkezem. Mari néni, a szomszédja és Erzsi néni  volt a fogadóbizottság. Biztos miséről jöhettek haza. Örültünk egymásnak, majd beálltam a kocsival, és becuccoltam.
A hűtőbe épphogy befértem, és kb. három órára sikerült leürítenem az asztalt, hogy lemossam.
Ez mondjuk rám jellemző, hogy nem odateszem a szemetest, és beletolok mindent, hanem először kétségbeesek, leülök, megrágom, mit hová kéne, és utána jön csak a munka.
Na meg a meleg időt kihasználva először a fürdővizet kellett felhúzni a kútból, hogy estére ne kúthidegben fürödjek.
Felmásztam a padlásra, hogy az internetkapcsolatot is beüzemeljem.
A konyhai vizes hordót még a hét elején feltöltöttem, csak a gumicsövet kellett belelógatnom, és alulról kiszívni a csapon keresztül a levegőt.
Ennek örömére odatettem egy kávét.
Leméregettem az oszlop távolságát. Alá kell dúcolnom a boltívet, amíg lebontom a tornác első oszlopát, és  közben hol esett az eső, hol nem. (meseső)
Benézett Józsi, meg a nagy fia, hogy a kisebbik testvérke lebontotta a Vistát a gépéről. Mondtam, hozza át, reggelre helyreállítom. Ekkor még nem tudtam hogy…
Este azon gondolkodtam, hogy miképpen mentsem ki magam  Nufinál. Nem akarózott telefonálni menni. Inkább majd küldök SMS-t, hogy úgyis óravázlatot csinál, majd csetelünk a gmail ablakán.
Sok újdonságot úgysem tudnék mondani.
Aztán ahogy jött a fél nyolc, már húztam is elő a kemping bringát, és  mentem, mint a kisangyal a telefonfülkébe. De Nufinak dolga volt, és nem  hívott vissza. Illetve később, amikor már hazatértem.
Most jöhet a notebook.
Hát nem.
Nincs nálam az install készlet. Az Acer meg nem tesz preinst lemezt hidden partícióba, ami valami bootmenüből előcsalogatható.
Felhívtam anyut, hogyha János jönne, kérje meg, hogy hozza el, de csütörtökön úgyis viszem Jolikát.
-          Majd ő elhozza.
-          De nem! Ne most.
Még végigkutattam a hordozható wincsim,  s azon sem leltem. Éjfél felé meg eltettem magam aludni. Csak nehezen aludtam el. Olyan fülledt, vacak levegő volt. Kinyitottam az ablakot kínomban, hogy járjon a lvegő. Odakinn villódzott az éjszaka. Hogy vlllám, vagy meteor, azt nem tudom.

Hétfő
Reggel negyed hatkor nyílt ki a szemem.  A fürdést reggelre halasztottam. Hát, újra meg kell szoknom a 20°C körüli vízhőmérsékletet. Durva hideg, viszont felébreszt.
Kinyitogattam az összes ablakot, hogy száradjon fel a padló. A hajópadlón szinte mindenhol víznyomok. Az ágyneműmet is kiakasztottam szellőzni a belső kerítésre.
A billentyűzetem is tele van légyköpéssel. Undorodom tőle. Ha befejeztem az írást, az is megy a zsíroldós mosásba.
Apropó zsíroldó. Az mindig kieszi a mancsomat, és a Aldiban talált kézkrém végre elég zsíros, és pillanatok alatt felszívódik.
Attilától még meg kell kérdeznem, hogy miyen hézaggal kell illeszteni az ablakokat a tokjukban, mert ezeket tépni kell kinyitáskor, és több ővegem is végig van hasadva.
Egéretetéskor hívott anyu, hogy mégis idejönnek a CD-kkel. Nufi erre azt szokta mondani: „Mert megbeszéltük.” Csak azért is(se).
Most neveket nem tudok. Tegnap a telefonfülkénél találkoztam azzal, akinek a rádióját elhoztam megjavítani, de trafóhibás, meg sokféle baj gyötörte, és most hoztam hozzá másikat, amiből megjavítom. Ő is kérdezte, meddig vagyok, meg hogy egy szintetizátort is meg kéne nézni.
Jó.
-          Reggel értem jön. Nyolckor.
-          Inkább kilenc legyen.
-          Jó.
Na fél kilenckor itt volt.  Pedig előtte nem volt ilyen sietős. A rádiót vagy harmadik megbeszélésre adta a kezembe.
Az utunk Erzsike nénihez vezetett, a miskolci Géza haverom nyugdíjba vonult kolléganőjéhez. Egy asztali játékhangszer – nekem is van hasonló otthon- nem kapcsolt be.
Arra voltam felkészülve, hogy a mozgatott tápvezeték ki szokta szakítani a csatlakozó aljzatot, és azt vagy csak forrasztani, vagy ragasztani is kell.
Ennél egyszerűbb volt a megoldás, de millió csavart kellett kiszedni, és visszatekerni, amíg megtaláltam az okot.
A régi tápegység madzagja eltört. Az új pedig kisebb teljesítményű. Ennek ellenére a piros lednek fel kéne villanni. Az enyém is leülteti a tápot, ha kicsi, de beindul.
Ez semmit sem csinál. Mozgatásra egy apró villanás.
A két dugó egyforma, de mégsem. A belső furata a csatlakozónak az eredetin szűkebb.
Műxik.
Összerakáskor kimaradt a programválasztó billentyűzet gumija, ezért a sok csavart újra ki kell majd szednem, de hazahoztam az adaptert a vezetékcseréhez. Középen befűrészelt csavarhúzót kellett gyártanom a szétszedéshez, meg anyu telefonált, hogy a fél 11-es vonattal jön.
Még átnéztem a szomszédba , mert ott a villanytűzhely sütője nem működött.
A fűtő betét nem szakadt, a vezérlő billentyűkkel állítható minden. A bekapcsolt állapotában a kezelő gomb mögül percegés hallatszik. Kopogtatásra hangosodik-halkul.
Mondom ez relé hiba lesz. Visszajövök, ha anyuék látogatásán túl vagyok, és  kiveszem. Megnézzük az interneten, mennyi, és  honnét rendeljük., de ő már csalódott a készülékében, és inkább kicseréli.
Hát jó.
Anyuék pontosan érkeztek, és a következő vonattal mentek is. Józsi is akkor érdeklődött a gépük után. Mondom, most jött hozzá a helyreállító készlet. Anyuéknál maradt, de ők voltak a gyorsszolgálat. Elhozták.
Laci bácsi még visszaszaladt az állomásról, hogy anyu rálépett a lábára, és leesett a szandálja talpa. Majd ragasszam meg. Sajnos a cipőragasztó megint Bp-n. Venni kell egy kis tubus Palmatexet. Bár most, ahogy írom, mintha lenne itt pár orosz ragasztó,  Majd kipróbálom, mire jó.
A Józsi gépe sem adta könnyen magát. A DVD-je nem olvas. Még gyári lemezt sem. A tapipad nem reagál.
Szétszedtem a saját gépem, és a hordozható wincs helyére feltoltam a DVD írómat, Arról bootoltam USB-n keresztül.
Amíg dolgozott  a javító program, körbefényképeztem az oszlopot. Legyen egy állapot előtti felmérés.
Feltoltam a wifi antennám   zsinórját a tv antenna mellé. Végre lehet a földszintről is internetezni. No nem lustaságból gond, hanem a palatető alatt van túl meleg a gépemnek.
Prímán működik.
Visszavittem Erzsike nénihez az adaptert. Újra szét-össze a gépet, és meghallgattam, amit játszott nekem. Én nem ismerem a templomi énekeket. Egyszerű dallamok, és Erzsike néni élvezi a játékot. Aztán más esett, és nem mentem be Jolikáékhoz.
Itthon pedig folytattam a takarítást.
Este még chateltünk Nufival a G-mail ablakában. Zuhogott az eső. Bár az is hol ömlött, hol elállt.
Éjfél előtt még kipróbáltam a VEF-et. Tényleg rengeteg középhullámú adót talál, meg hallgattam egy kínai magyar nyelvű adást. Azt már rövidhullámon találtam. Még holnap behúzok valami hosszú madzagot neki antennának.  De most már tente.

1 megjegyzés:

MJ írta...

Szép meló lesz az az oszlop!