2011. augusztus 13., szombat

Péntek-szombat


Autórádió. Az a fajta szerkezet, amit mindig igyekeztem kikerülni. Zsúfolt. Minden madzag szakad a szétszedéskor, vagy ami még dühítőbb, összerakáskor.
Kettő is. A Philipsben már cserélt valaki végfok IC-t. Egy BU508-cal hézagolta ki a dobozához. Ötletes. Viszont a végfok megint elszállt. A panel középtáján elégett fólia. Amíg át nem kötöttem, semmi életjel, utána a skálavilágítás beindult, és a hangvégfok fűteni kezdett. Hang most sem jött. Ez kuka.
A másik hangos morgással fogadta a tápom. Ha egy bizonyos hangerőt átléptem, megszólalt a rádió.
Közben megérkezett a tulaj. Akkor épp meg sem szólalt, de egy kukkot sem. Persze ez a levehetős előlap bűne. Kilazult, és tiltotta a további életjelet.
A  morgásnál gyanúba kevertem a PC tápot, ezért lehoztam egy fél Junosztot a padlásról, és annak a tápegységéről már tisztán bömbölt a rádió Kossuth és valami szlovák adón. Ez a kettő, és semmi több.
Éppen hátradőlni készültem amikor a gerjedés ismét beindult.
Ez a hangvégfok, tehát valami szűrőkondi lesz a bűnös. Miért hangvégfok? Mert levett hangerőnél is nagy hangerőn morog, és ha szól a rádiórész, azt lehet erősíteni-halkítani.
Ma reggel  - szombaton – hatkor keltem. Hétkor kipakoltam a nagymosást, és nyolcra már ki is teregettem mindent.
Zilinyi Pista bácsi látogatott meg. Megköszönte a porszívót.  Hozott egy csomó tojást, meg uborkát meg paradicsomot is. Én kértem egy kis művezetést majd az oszlop újraépítésénél. Úgy tűnt, szívesen jön. 
Anyuék fél 11-re jöttek. Épp akkor értem ki, és várnom sem kellett.
Megint annyi kaját hoztak, hogy sokat. Én kértem egy kínai kel-t meg egy csomag citromot. Hát a hűtőm már megint tele, de hogy a kenyérrel mit fogok csinálni, az még fejtörést okoz. Merthogy megenni nem fogom. Az egereknek 5 hétre is sok lenne. A padlásról meg csalja a háziegereket. A túl sok gyümölcs, ami nem fér a hűtőbe a muslicákat vonzza.
Beugrott Józsi, hogy nem sikerült megjavítani a csengőjét. Én meg azt mondtam, hogy adok neki. Mondtam, hogy keresek neki,   De hát volt is.
Azt sem sikerült szóra bírnia.
Amikor anyuék elmentek, levetettem, mondom, majd átnézem otthon. Csak először kitakarítom.
A csengő hagyományos. Nem az érintkező lapok értek össze a megszakító helyen, hanem a laprugóhoz ért az érintkező. Az meg összeégett.
Persze a 220V is leszakadt a trafóról. A 6V-os (középső) kivezetésről levettem a rézgyűrűt és abból megjavítottam. A bronz rugót megfúrtam, és csavarral rögzítettem a megfelelő helyen, és visszapakoltam a guman táblára. Aztán már nem volt otthon, mire visszavittem.
Az utcán egy álarcos biciklista jött szembe. Lelógó valamivel takarta el az arcát. Egy néni meg a kislánya ijedeztek éppen. Lehetett serdülő, meg rosszindulatú akárki is. Remélem, csak valami tréfi.
Hazajöttem és lebontottam az oszlopot.

Most pedig leteszem magam holnapra.  

1 megjegyzés:

MJ írta...

Dolgos napjaid vannak.
Tudod. Vasárnap az Úr megpihen. :)