2011. augusztus 21., vasárnap

Szombat





Szombat
Egyébként augusztus 20. Alkotmányunk ünnepe. Meg az új kenyéré. Meg biztos van még több történelmi gyökér is, de most nem rágódom rajta.
Elég nehezen pörögtem fel. A Dodi rádióján rágódom fejben-asztalon, stb. A panelszakadást nem találtam meg, de közelebb forrasztva a hangszórót, már brummot hallok. Az AM középfrekvenciát nem veszi.
Kipróbáltam a Béka módszerét. A kimerült laposelemet beállítottam vízbe, és rögtön lett 3 Volt a két cellából. Bár a vivőfreki nem tűnik túl stabilnak, de majd ha megszívja magát az oldalán támadt lyukon, akkor az ionáramlás is lehet egyenletesebb.
Már jó meleg volt a gangon, és a legújabb egeremmel szemeztem javítás közben. Nem haladtam sokra.
Ebédfőzés közben Dodi hozott még egy Mikrohullámú sütőt. Ebben is az a hosszú biztosíték ment el. (Azt hiszem, veszek belőle sokat, ha nem drága. ) Ki-bejártam kavarni a kaját, meg a sütő között, aztán elunta, és mondta, hogy majd visszajön érte.
De mondom, egy óra múlva vidd el!
Azt várhattam.
Délután, amikor a hűsbe húzódva hallgattam a Bartókon a Haydn Londoni szimfóniájának - Egy mű, több előadó feldolgozásában – beszélgetős műsorát. Persze, hogy akkor jött Dodi. Csak lusta volt cipelni. Majd ideküldi a fiát. Persze ötkor még nem volt sehol. Én meg akkor mentem úszni.
 Mari néni háza előtt karikáztam fel a töltésre.  A Bódva túlpartján Komjáti mellett is széles sztráda fogadott. Egyenesre faragott, nemrég még termőterületen mehettem hosszan. Olyan árteret alakítottak ki, ahová baj esetén lehet pufferelni a vizet. Az Esztramoshoz vezetett régen egy sínpár. Gondolom, a mészkőszállításban lehetett szerepe. Most benőve gazzal. Szóval ott volt vége ennek a gátnak, és visszaterelt a két bányaépület  bejáratához. A kisebbiken egy tábla mutatja, hogy van Esztramos kalandtúra egyesület.  Még túrázókkal is találkoztam.
A tónál ma kevesebb horgász volt kinn. Egy autó a szemközti parton fürdőzőkkel. Nekem azonnal a vízbe kellett mennem, mert akkora pőcsikek fogadtak, mint a.. szóval nagyok. Tegnap is szereztem pár ronda csípést. Ma nem vágytam újabbakra. A tó közepén szitáló fehér rovarok rebbentek fel, de azok nem bántanak. Olyan más a világ a víztükör fölé éppen kiemelkedő fejjel. Onnét nem az eldobált szemetet látni a parton, hanem a bárányfelhők vonulását a hegyek fölött. A hegyvonulat tetején büszkélkedő adótornyot. Egészen közeli lesz minden csobbanás, brekeke.
Az első kör után kiültem a partra, és bedobtam egy követ a vízbe. A hullámok elindultak a középpontból, s vagy 10m-ig követni lehetett a fodrait. Addig tartott annak a 2-3 dekás kavicsnak a hatása. De sokszor mondtam már, hogy nem értem a pecásokat, mit élveznek. Pedig van mit. Izgalmasabb tud lenni, mint a nídforszpíd.
Már hűvösödött, amikor visszaindultam. A munkagépekre vigyázó emberek behúzódtak a lakókocsikba. Ők biztosan unatkoznak. Ők a mai pásztorok. A nyájuk ugyan nem kóborol el magától, de farka-sok ember esetleg fenné rá a fogát.
Benéztem még Mari nénihez. Itt voltak János, Erzsike és Norbi a családjával. Kis traccspartit rendeztünk a bringázási szokásaimról. Hogy amikor késtem,  egyik oldalon pedál nélkül lihegtem be tévét javítani, aztán most sem szoktam le a drótszamárról.
A 20-i buli miatt inkább nem mentem ki telefonálni.
Este Nufi felhívott, hogy Szüribaba hosszú álomra hajtott a fejét. Egérmértékben matuzsálem volt. Mondtam, hogy vegye ki a dobozból, amíg ki nem hűl, ne vegyék észre a kicsik, hogy apa is ehető.
Megnéztem még a Kettesen a filmet. Sehogysem jut eszembe a címe. Egy gyengeelméjű srác életútja Amerikában. Iskola-Vietnám-rákhalászat-hosszú futás. Közben távszerelem. Végül megajándékozta a lány egy ép elméjű gyermekkel, és meghalt. Jó is volt meg nem is. Olyan amerikai film. Egy ötlet hosszúra húzva.

3 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Szerintem nem rossz ez a Forest Gump. Kétségtelenül van benne nem kevés amerikai szájíz és fogás, mégis, picit más szemszögből láthatjuk az eseményeket, mint általában. Most is kiderül, hogy nem minden fekete vagy fehér, jó vagy rossz. És próbáltak bele némi humort is csempészni. Pl. amikor a futó Gumpnak követői akadnak és aktivistának nézik. Én is megnéztem a filmet, merthogy híres meg díjas, és teljesen végig most láttam először.

MJ írta...

Szerintem sem rossz film, sőt! Látom indul az oszlop. :)

Hanczur írta...

Már áll. :-)