2011. augusztus 10., szerda

van itt élet


Kedd
Korán ébredés, téblábolás. A reggeli miszmajsz összeállt, mert nincs benne narancs. Józsi notebookja ellenállt. Boot közben kiírta, hogy compressed file, és crtl-alt-del. Értem, de ezt a saját javító lemeze nem tartja hibának.
A notebook DVD írója rossz, megcsikarat az intall lemezem is. Szerencsére még tudtam másolatot csinálni róla.  Az enyémből kiszerelt PC-s író USB kábelen még felbootol, de később ledobja a kommunikációt. Ez van.
Kivettem a wincsit a noteszből, és úgy próbáltam a PC-ben. A helyreállító művelet ott sem él. Viszont nem fér a boot partícióra az installálás. Közel 8gb kellene neki.  A menteni való anyag nagyobb, mint amit le tudok tárolni másikra, maradt a második partíció. Oda installáltam újra az oprendszert. Ettől viszont felkelt az eredeti Vistája. Már csak le kellett tiltanom az újat a bootmanagerből, és megszüntetni a lejárt win képernyőt.
Amikor éppen ébredezett a gép, akkor kukkantott be Józsi. A szeme előtt állt fel, Mondtam neki a jó és rossz híreket is.
A kalandok ezzel még nem fejeződtek be. Laci szomszéd – Bp.-i, a Melinda ura – itt nyaral s Melindával, Sancival  Edelénybe mentek hivatalos dolgokat intézni. Telefonált, hogy haza tudnám-e húzni tréleren, mert szétszakadt a futóműve a Xantiának.   Hm. Nem tudom, hogy szabad-e ekkora terhet vonszolni a Hondával, de ha elbírja, akkor természetesen.
Beszaladtam Ferihez, hogy kitől lehet itt alkalmas szállítójárművet bérelni. Közben csörgött a telefon – biztos Laci az, hogy megoldotta, de nem Gyöngyösi Jóska haverom keresett, hogy vett egy Riga rádiót, meg kapok tőle egy VED204-et. Mondom, szicsasz, csak szeptemberben megyek vissza a nagyfaluba, addig vetesse át a recsegővel a műhelyszagot.  
Feri Barcikán tudott legközelebb húzható trélert. Meg még azt is mondta, hogy kicsi lesz hozzá a Honda. Nem a 3500kg össztömeg a korlátom, hanem a vonóhorog. Neki 1200kg.
Itthon megnéztem, az enyém 1050kg. Hát ha a Laci kocsija 1600kg, + a kétkerekű ráfutó fékes jószág ki tudja mennyi, nem kéne a 22 éves Civic-et kétszeres túlterheléssel 250km-t kínozni.
János közben hazahozta Melindát és Sancit ide a nagyszülőkhöz. Józsi is benézett hozzám, hogy áll a gép, én meg Lacinak telefonáltam, hogy adja le Edelénybe, biztos olcsóbban megcsinálják, és menjen haza a Hondával, majd visszacseréljük később.
Nem jó. Neki otthon kell megjavítani. De hét végén neki iskola, szombaton otthon akar lenni.
Odamegyek, hol van, majd beszélünk.
Beraktam egy ásványvizet. Kinn áll a tűző napon, ha kaja kell, legfeljebb fordulok még egyszer. Zilinyi bácsi is hozott egy porszívót. Új viszonylag, de hiába zúg, nem szív. Jó, megnézem.
Laci a Bódvarákói elágazás után állt az árok mellett. A motorháztető úgy nézett ki, mintha karambolos lenne az autó. Ezt önállóan húzni sem lehet, tényleg csak olyan lenne a legkisebb szállítójárgány, amivel a parkolási cégek viszik az autókat. A két első kerék felemel, és a hátsón gurul.
Edelényből ígértek segítséget. Közben több telefon volt. Kijött Kata (Roland felesége) a kislányukkal, és ő is azt kérdezte rögtön, hogy kaja van-e Lacinak.
Megfordult egy rendőrautó is . Látta a bringámat az árokban, de megmutattuk, hogy nem baleset, csak műszaki hiba, és a szerv tova…
Három utánra igérték magukat az autószerelők, de négy után jöttem el, hírük-hamvuk nem volt még. Engem pedig szólított a természet.
Itthon kipucoltam a porszívó elejét. A Csukló-nyeklő szőnyegre való szívófej tömődött el. Nedves lehetett, amikor bement, és beleszáradt. A porszívó majd összeroppantotta a műanyag házát, de nem volt neki keresztmetszet a bejövő levegőhöz.
Befejeztem a Józsi gépet. Átvittem, és megkértem Józsit, tartsa oda nekem a hullámpapírt. Át akarom rajzolni a boltívet. Holnap már igazán oszlopjavítás. Vagyis támfakészítés.
 Este még nyolckor hívtam Nufit. Korai volt. A kocsma elé ült emberekkel beszélgettem, mire végre előkerült Nufi, és kitárgyaltuk a vasárnap óta történteket.
Éjfélig még csutakoltam a tűzhelyet, és hallgattam közben a tévét.

2 megjegyzés:

MJ írta...

Remélem legalább a gólyának nem voltak gondjai. Nem lépett a kémény mellé? :)

Hanczur írta...

A sorrend más. Először a félrelépés, és csak utána gólya.