2011. augusztus 15., hétfő

Vasárnap-hétfő



A délelőtt kiszedtem a maradék téglákat, és eljutottam a ház kőalapjáig. Aki most kapcsolódna be, annak elmondom, hogy ezek a vályogházak úgy épültek, hogy idehordtak a hegyről egy házhelynyi követ? Van mázsán felüli is köztük. Alul a nagyobban, majd mindig kisebbek. A tetejére pedig a gangon betont húztak. Az egyik szoba és a konyha betonozott, a másik szoba hajópadlós. Annak nem tudom, van-e betonalapja, de kő az biztosan van.
Nem voltam igazán feldobott. Bejöttem olvasni egy-két novellát. Kertész Ákos és Karitnthy Ferenc akadt a kezembe. Aztán kivonultam a diófa alá zsalut alkotni.
Ez el  is tartott estig.
Hétfő reggel is kinyílt a szemem 6-kor, de fél hétig nem keltem fel. Reggelire egy turmixnyi paradicsommal kezdtem. Tea, banán, és Bódvaszilasról hoztam két zsák cementet. (25+25=50kg). Rázta a fenekét a bringának, de bírja. a kiképzést.
Közben Laci szomszéd hívott, hogy Hatvan tájánál jár, és el tudom-e majd húzni Edelényből.
Persze. Délutánig megvagyok a betonozással , és addig úgy sem ér oda.
De majd holnap együtt megcsináljuk.
Mondom, most csinálom. Amíg ideér, megvagyok a betonozással. A zsalu már kész. 1-2 óra.
Még szétvágtam egy másra már alkalmatlan szögvas bigyót. Körbetákoltam deszkával a gang alját, és egy keverésnyi betonnal megvoltam. Már a zsalut igazgattam, amikor megérkezett Zilinyi Pista bácsi. Miért nem szóltam?
Mert tudtam, hogy úgyis jön. Persze nem tudtam, csak éreztem. Meg ennyivel egyedül is megbirkózom. Nekem a vakolás a czumi, de majd azt is mekk-tanulom. J
Pikk-pakk megvoltam. Fél délben kezdtem a kíni kelt felhasogatni. Még hátra kellett menni fúróért, mert a kézitekerő nem jó a konzervnyitón. Így meg egy pillanat alatt körbeszalad a konzervdobozon.
 Négy lapu kínai kel, egy fél kígyóuborka és egy paprika volt az olajos hal alatt. Teljesen tele vagyok.
Mindjárt átnézek Melindához. Ő ingyen hívja Lacit, legalább megtudom, hogy áll az autó.