2011. szeptember 7., szerda

Kőmíesből piktor


Hétfő
Még tart a meleg. Lefestettem az oszlopot. Elolvastam, hogy milyen mész jó hozzá, meg 0,2mm vastagon kell felvinni, meg tej sűrűségűre keverjem, aztán inkább tejföl lett, és nem szűrtem át semmin, csak addig dömöcköltem, amíg jónak ítéltem. Faragtam nyelet a meszelőmbe, és usgyi.
Meg ahogy azt Móriczka elképzelte. A meszelőből elindultak kifelé a szálak.
Megkerestem a teddyhengert. Farkasházy sem jött be. Végül a 10 centis ecset hozta a legjobb eredményt.
A nap fűtött teljes energiával, rajtam a fekete farmer majd meggyulladt. Mire megkerültem az oszlopot, már száraz felületet találtam.
Délben kibányásztam a pókhálósra penészedett karfiolból az ehető részt, és paprikával-paradicsommal megsütöttem, majd átfőztem egy deci vízben. Végre sikerült eltalálni a zsír arányát. Itt most nincs annyi szalonna, mint otthon, de nagyjából egy evőkanálnyi kellett a fél fej karfiolhoz, meg a három tojáshoz.
Ebéd után újból lekentem az oszlopot, aztán még egy csíkot a sárga falból. Kíváncsi vagyok, hogy takar. Holnap pedig belejavítok a vakolatba az ablak fölött, és átkenem az egészet.
 Kedd
Hűs reggel fogadott. Nyolc után zuhogott az eső. Beszorultam a szobába. Amíg a kávét meg nem főztem, semmire sem voltam alkalmas. Illetve kipakoltam az edényeket esőt fogni. A szobafestős könyv (Berendi György Festés-mázolás) azt írja, hogy lágy víz jó, vagy esővízzel keverjük az oltott meszet. Ha van, hát miért ne!
Persze először kivéstem az ablak feletti rést, azaz lekapartam a festéket, és kiszórtam a porózus részeket. Oda flexibilis csemperagasztót kentem be. Nem sokat, de itt belül a szobában is így kezeltem a repedést, és tavaly óta nem mozdult-repedt tovább.
Oldalt pedig becskeházi homokkal kevertem meg a meszet, és azzal fröcsköltem be a falat. Már ahol a sarkon hiányzott.
Ez a becskeházi egy sárga kőpor. Kevesebb mész kell hozzá, azért jó. Ráadásul ingyen volt. Az árvízi védekezéshez kapta a falu, de a gátba nem jó. Feltornyozták az út mellett, és várta a sorsát. Jött is egy markoló, amelyik betúrta, és elegyengette a földet fölötte. A munkagépes srác rendes volt, mert még hozhattam három vödörrel. Megvárta.
Az ötletet pedig Zilinyi Pista bácsitól kaptam, akitől a házat vettem.
Ez is a falu. Nem érzem a ’ szomszéd tehene is dögöljön meg ’ viszonyt. Inkább segítenek egymáson, ahol tudnak.  
Kiigazítottam a hátsó szoba ablakát, a konyháét, és az első szoba sarkát is, ahol az egérinvázió szokott megindulni.
A ház elejét háromszor átmeszeltem estig. Látok még foltokat, te úgy tűnik, takar a mész.

Ma már kellett melegíteni vizet a fürdéshez. Nem másztam bele, kevés volt a napsütés. Holnap lehozom a hordót a padlásról, mert az sötét. Hátha abban több (hő)energia marad.
Este nem sikerült a telefonfülkében kapcsolatot teremteni. Maradt a mobil.

4 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Nagyon szép lett, és örülök, hogy már e az oldal is fehér.

MJ írta...

Szép munka tényleg. :)

Hanczur írta...

Érdemes távolról nézni. :-)

MJ írta...

Én most elég távolról néztem. :)
Messziről, oly távolinak tűnik. :))