2011. szeptember 19., hétfő

Szombat-vasárnap


Közeleg a hazatérés. Rendet csinálok.
A Miskolcról elhozott íróasztal-maradványokban megláttam Csipke Józsikát. Sikerült belenyúlnom egy szálkába, és nálam fordítva működött a mese. Felébresztett.
Még nagyapa vette az LKM-ben selejtezéskor. Neki nagy lett, mert a Huba utcai 44m2 nem sok, s a nagyszobában már volt egy beépített szekrény, ebédlőasztal négy székkel, háromajtós szekrény, tévészekrény, virágállvány, két ágy, két fotel, dohányzóasztal. Ha odamentem aludni, akkor a dohányzó asztalt ki kellett vinni, a szőnyeget felgurítani, és úgy lehetett csak kihúzni a rekamiét.
Nem volt az zsúfolt, csak éppen elég.
A lényeg, hogy a korábbi tanulóasztalom kapta meg nagyapa, én meg ezt az íróasztalt. Később pedig – amikor Laci bácsi elvette anyut, akkor örököltem Nóritól – Laci bácsi lánya - egy kisebbet, ez meg szétszedve lekerült a pincébe. Azóta ott őrizte kincseim egy részét. A fedelén tévémúzeumom darabjai, a fiókjainak fele már Budafokon, a hátfalából gyógyszeres szekrényke  ajtaja lett a telefon fölött az előszobában. Mostani látogatásomon pedig napfényre hoztam. Sajnos letörtem a jobb oldalát is.
Tűzifának vásárolt darabjaimból kimetéltem két lábnak valót. A zsaludeszkák egyikéből kapott merevítőt, és egy dekoritlemezzel letakartam a lapját. Felületkezelésnek pedig étolajat kapott. Szívta is, mint kiszáradt alkoholista a talponálló üresen hagyott poharaiból a fel nem száradt cseppeket.
Délután pedig porszívó és tologatás és padlásra cipelés következett. A felújított asztal immár tartja a tévét és a rádiót. A számítógép pedig a sarokba került. Ilyenkor érzem igazán, mennyivel kényelmesebb asztalon gépelni széken ülve, és nem az ágy végén görnyedve a székre helyezett monitor előtt.
A szobában lakó tévék is jobban érzik majd magukat odafent. Nufinak is jár a tér. Hátha jövőre itt alszik ő is egy-két alkalommal.

3 megjegyzés:

MJ írta...

Az ott alváshoz nem asztal kell. :)) Ok. Ok.
Csak nem bírtam kihagyni.

Hanczur írta...

De, mert az ágyáról legyen hová lepakolni a könyveket, távirányítót.

Kiyanda Kurniawan írta...

I already follow, please follow back .. Follow to Page Rank 4 Blog join here