2012. augusztus 21., kedd

Augusztus 20.


Nemzeti ünnep. Szónoklatok, beszélgetések István Királyról, az intelmeiről, stb. Felüdülés a sok sportközvetítés után.
Reggel szedtem Nufinak szilvát, szedret meg málnát. Na jó, még egy szál rózsát is becsomagoltam újságpapírba. A Pingyomról hozott szőlőt és nagy szemű szilvát is bedobozoltam két műanyagvödörbe, majd leültem, mert nyolcra már megvoltam vele, Laciék pedig csak tíz után indulnak haza Budafokra,
Bezártam mindent, átkarikáztam a Dózsa György utcába.
Már javában pakolásztak. Bobit üdvözlő vakkantásai után le sem lehetett vakarni rólam.
Ennek az is haszna volt, hogy elfoglaltam, Sanci pedig nyugodtan dobálhatta ki a kocsiból azt, amit az apja 'rossz helyre tett'. Nagy lendülettel tesztelte az ablaktörlő kapcsoló karját. Nem is olyan rossz autó az a Citroën. Kibírta a gyűrést. :-)
Irénke – mintha anyut látnám – kirámolta a fagyasztót egy jókora műanyagkosárba, és Laci egyre feszültebb lett. Nem volt hűtőláda. A húsneműt meg nem lehet visszafagyasztani.
Hazaugrottam, hátha... de nem. Telefonáltam anyunak, hogy van-e itthon, (nem volt, nem csak nem találtam) de abban egyeztünk meg, hogy mondom Lacinak, ha Miskolcra beérnek, csörögjön rájuk, és Laci bácsi leviszi 'feltöltött' jégakkuval a ház elé.
Fél dél felé gördültek ki a kapun. Még pár percet beszélgettem Gáborral – Melinda testvére – és én is kaptam körtét, almát, paradicsomot. (Ilyenkor felmerül bennem, hogy megérdemeltem?)
Itthon tetőzött a kánikula.
Odaültem a mosógép vezérlő panel elé, és nem fogott az agyam.
Ledűltem az ágyba, és negyed óra szundítás után anyu ébresztett fel. Laciék elvitték a hűtőtáskát.
Akkor mégis hasznos voltam.
Újabb szédelgés a napon.
Mit is csinál egy mosógép?
  • fűt
  • forgat
  • pumpál
    Nagyjából erről szól a játék. A mikrovezérlő programjában ezek a feladatok vannak hosszabb-rövidebb időzítésekkel rögzítve.
Átméregettem a tápegysége kondijait. Hagyományos, 50Hz-es trafó, 2200 mikrós szűrés. A többi elko is kicsi. 470 mikrós, meg 47-es.
Az elszenesedett csatlakozót kitakarítottam, és átforrasztottam az érintkezőket. Nem lehet akkora szerencsém, hogy ez gyári hibás forrasztás miatt volna.
Na nem is volt, de ez még nem itt derült ki.
Visszavittem, és felvázoltam, mit csináltam eddig, belepróbáljuk, és folytatom tovább.
Feldugdostam a csatlakozókat, bedugtam a konnektorba a készüléket. Dolgozott szárazon. Tekergettem a programkapcsolót, a fűtés potiját. Megálltam a pumpálós programnál. (Ekkor tolja ki a vizet magából. Jellegzetes hangja van.)
Kikapcsoltam. Utána vissza. Csatt, és villámlás.
Hát ez pumpa. Illetve úgy tűnik, mint amikor egy szénkefés motor megáll a zárlatos tekercs szegmensénél.
A hálózati biztosíték nem ment ki – világított a lámpa a fürdőben - , de a panelen is látszott szikrázás.
Inkább vigyük hozzám! Több a hely, és nem is ijesztgetem a tulajt. Ezen a gépen amit lehet patentos módszerrel szereltek, és minden mozdulat úgy hangzik, mintha törnék-zúznék.
A házigazda kerített kisszekeret, és elhúzta hozzám. Kitettük a gangra, és ő hazatért. Ígérni azt ígértem, hogy ma csak szétszedem, de pár napot kérek a megoldásra.
Ahogy itt az internet működik, lehet, hogy nem elég 1 óra a partnumbereket kivadászni, és megtalálni az alkatrész árát.
Leburkoltam, és belém bújt az ördög. Hátha mégis a fűtőtest?
Kibányásztam. Ez ugye úgy néz ki, hogy egy hullámosra hajtogatott cső, és abban van a fűtőszál.
A fűtőszál belül hőálló porcelánszerű valamiben van. Ez nem csak a hőt adja át a csőnek, de el is szigeteli a külvilágtól.
A fűtőbetéten három csatlakozó felület van. Egy a fázis, másika nulla, harmadik a védőföld.
Ha netalán kibújna a fázis, és odasimulna a fűtőbetét csövéhez belülről, akkor is tűzijáték jön, majd leveri az automatát. Ki van ez találva, és nem is csak augusztus húszra.
A megérzésem igazolódni látszik, mert két felületen sötét foltot látok a fűtőbetéten.
Mérni még nem tudom, és először a vízkövet kell lesúrolnom, meg ecettel lemarnom, de holnap kiderül.
Ennek örömére hátramentem szilvát szedni. Két vödörrel zúdítottam be a cefrébe.
Ma hasznos is voltam.


Nincsenek megjegyzések: