2012. augusztus 23., csütörtök

Szerda


Egyenlőre nem lesz csengőnk.
A három ceruzaakku nem egyforma. A piros lemerül, és most őt gyanúsítom. Valószínűleg összekalapálok hozzá egy 5V-os tápot, és arról megy majd a beltéri, de egyenlőre nem jó reklám, hogy nem működik. Majd ha már több napot üzemelt, akkor csavarozom ki újra.
Ma Erzsi néninek volt rám szüksége. Ő nem tudott csengetni.
Erzsi néni a takarékosság mintaképe.
Még a múlt héten jelezte, hogy nézzek már neki tolózárat. De mégse nézzek. Nincs pénze.
(Ez azt jelenti, hogyha van nekem, az jó volna neki.)
Lett. Én viszont furfangos módon nem új zárat találtam, hanem erősen korrodált változatot. Semmi szándékosság, tényleg leltem egy rozsdás vackot, és eszembe jutott, hogy Erzsi néni biztos ilyet akar.
Sok reményt nem fűztem hozzá, nyomtam neki kis étolajat, és anyu földlazításra használatos késével addig vakargattam, addig tisztogattam, amíg megláttam a rozsdában a vasat.
Kis kalapálásra nem tört el, hanem megmozdult.
Nem pazarlunk! Több olajat nem töltöttem rá, csak vakargattam, mozgattam, törölgettem. Még mosolyogtam is, hogyha meglátja, majd azt mondja, hogy ilyet vegyek.
Ennél szebb a történet.
Jó lesz neki. :-D
Hát, csak zuhintottam még rá némi olajat, megjárattam meg le is mostam. Kerestem a lomok között szögvasat, és fűrészeltem hozzá siltet. Megfúrtam, kireszeltem a nyelvnek való rést, és tényleg fel kellett szerelnem. Ugyan lett volna rá igény, hogy megfúrjam lakathoz, de azt nem vállaltam. Nem volna másik fül, gyártani pedig... hát mindent mégse.
10 óra, most átmegyek Jolikához, végre befejezem a gázrózsa tisztítást.
Megint lepattantam. Csak a kutyákat találtam otthon.
Leszereltem inkább a csengőgombot, és vallatásba fogtam az akkukat. Egy lámpában lemerítem, és újratöltöm. Ha meggyógyul, szerencse, ha nem, hát úgy is jó.
Ebédre pedig kiolvasztottam a csirkefarhátat. Két nagyobb fej hagymával odatettem zsírba, és később belegyalultam az a zöld uborkaforma, csak nagyobb, és tökmagja van – ha jól sejtem cukkini – rudat. Két paprikát, némi őrölt fehérborsot, két paradicsomot is mellé tettem, felhígítottam egy bögre vízzel, és hagytam elfőni róla a nedvesség zömét.
Ma ez volt az ebéd. Illetve csak a felét ettem meg, de jóllaktam vele.

2 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Vettem én is egy kábel nélküli csengőt, ma kipróbálom. Érdekes, a kutyák nem ugatnak, ha valaki ordít a teraszunk alatt, én meg nem hallom, mert mindig megy valami a házban...Hülyék ezek a kutyák...

Hanczur írta...

Milyet? Aminek 230V-os a csengője, vagy 3 ceruza elemes?
Esetleg fényképed van róla?