2012. szeptember 1., szombat

Augusztus vége


Haladok is meg nem is.
A falazással torkig vagyok. Ott fogyott el az egész tégla a torkom magasságában. Még hoznom kell.
Még úsztam utána egy jót, de a végén begörcsöltek a lábujjaim, be kellett fejeznem korábban.
Hazafelé menet észrevettem, hogy nincs meg a hátsó villogó lámpám a bringán.
Bódvaszilas és a dobódéli tó között kétszer végigjártam az útvonalamat. Nem lett meg. Csináltam egy régi töröttből használhatót. Ezt nem fogom elhagyni. Nem patentos. Dróttal varrtam rá a bringakosárra.
Az internetkapcsolat a szobámból végleg megszűnt. Visszaköltöztettem a gépemet a padlásra. Csak annak meg nappal túl meleg van.
Reggelire bezúztam fél liternyi paradicsomot. A turmixgépben lett a végeredmény fél liter. Megittam, de nem tűnt elégnek, csináltam szőlőből meg almából másik miszmajszot.
Nekiültem a mosógépbe vett triacot kivallatni, mert SMD-t (felületszerelt) kaptam, és más a lábkiosztás.
Lassú is volt a NET, meg nem is éreztem jól magam. Délben kevés szőlő, és kivettem a hűtőből a ruszlit. Illetve ez Rollmops, ami uborkára csavart változat a Lidl választékából. Mindegy, aztán bekóvályogtam a szobába, és fáztam. 22 fok az órámon. Nem tudom mennyire pontos a hőmérője, de hittem neki. Becsavartam magam takaróba, és aludtam kettőig. Utána kimentem málnázni, mert a szilva már nem pergett rázásra sem.
Beépítettem a triacokat, és az eredmény ugyanaz. Bekapcsolás után a mosógép elindítja a léptetőmotort, és lassan elforgatja a végállásig. A beleöntött víz pedig kifolyik alul.
Ide szkópot nem tudok csatlakoztatni, mert le kellene választanom a hálózatról a mosógépet. A motorok és a fűtőbetét is kW nagyságrendű 230V-os eszközök.
Ekkora leválasztó transzformátorom nincs.
Csomagolhatom ki újból az egészet a gépből, vagy legalábbis le kell ráncigálnom az összes nagy fogyasztót, és úgy talán elbírja a leválasztóm.
Közben felfedeztem a tükörben a buborékokat. Kirügyezett a szám széle. Herpesz. Már csak ez hiányzott. De legalább értem, mitől vacogtam délben.
Este még megkerestem az Elektrotanyán az eprom-tartalmát és a doksit. Az előbbi lejött, a doksi félbe maradt. Lejárt az 1 óra. Mégis muszáj leszek venni előfizetést.
Este Nufival kitárgyaltuk a napot, aztán a tévében megnéztem, hogyan kínozzák a riporterek az öregeket az '56-os emlékekkel. Egy nyugdíjas bírót sikerült bocsánatkérésre bírni, és a bácsi pár napra rá meg is halt.
Frankó gyerekek vagyunk. Majd mi osztjuk az igazságot. Ötven évvel ezelőtti csatákért.
Nem baj, hogy az egyiknek a rendszer adott igazat, a másiknak meg az erkölcs. Akkor az egyik győzött, s most mi tudjuk, hogy kinek volt igaza.
Ma nem verik holtra, nem akasztják fel az ellenfeleket. Ma csak tisztességes munkára vágyó férfiak és nők bolondulnak meg városokba zsúfolva, mert azt érzik, hogy semmirevalók.
Hát sokan vagyunk. Túl sok protokollt építettünk fel, és belegabalyodtunk. Ezek a protokollszálak pókhálóként kötnek gúzsba, és közeledik a pók, hogy megegyen.
Belealudtam a műsorba.
Reggel még nem telt le a váltás. Nyolc után újból megpróbálom letölteni a doksit. Hátha a TORONY megkönyörül rajtam.

Végre!

Itt a dokument. Egy kicsit beleolvastam.

Hibakódlista

F01: Triac Short circuit
Overhaul CNE
Replace Card

Ha a triac rossz(rövidzár), panelcsere.


F02: Blocked Motor, Short-circuited/Open Tachometry
Overhaul CNE
Overhaul Motor connector
Control CNE Continuity/Motor Connector
Control Motor Windings
Control Tachometry Windings
Replace Card

Ha a motor áll, nézzem a motort, a forgásérzékelőt a pörgést, a forgásérzékelő pörgését, ... panelcsere.

Hát már a motorokat ellenőriztem. A forgásérzékelőt még nem vallattam, ehhez kell valami LED-es célbigyót alkotnom, de nem valószínű, hogy rossz. Az induktivitásmérő nem mutat menetzárlatos tekercset.
Indulhat a vadászat a vezérlőpanel után.











25 C00085585

eeprom wt80csi software
28268970004
n1040061,n1040078
26 C00083908 1 C00084838 module (less eeprom) tl
ph2001
n1040078,n1040061,
n10403 21

Ja, az eepromtartalom is itt van. Ha meglelem a soros kiolvasó rajzát, akkor kiforrasztom az eepromot. Sem hardverkulcsra, sem a szoftverre nem lenne elég a pénzem. Soros porti vezérlőkábelt is optós leválasztós jöhetne számításba. Tudom, hogy notebook akkuról is, de már nincs jó akkum. A HinoteVP is öregecske már. (Pentium 100MHz)

…................
Amikor valami nagyon nem megy, akkor keringek a portán, valamit a számba gyömöszölök, már nem szitkozódom, csak nézem, hogyan állnak le a működő részek. Először csak forgott a programtárcsa motorja, majd megállt alaphelyzetben. Aztán már folyamatosan tekert, nem állt meg, és most meg sem mozdul. A panelen itt-ott mérek 230Voltot, de a 12V-os trafóra nem jut belőle.
A letöltött dokumentáció egyfajta blokkséma. Arra jó, hogy melyik kábelköteg milyen szelephez, motorhoz vagy nyomás- és hőérzékelőhöz tart, illetve a fűtőbetéthez.
A feliratok néhány helyen olvashatatlanok.
Tegnap itt ültem a verandán, a hátamat sütötte a nap, és a mosógép a konyhaajtóban volt. (A küszöbön nehéz átemelni.)
Estére kivettem a panelt, és eltévedtem rajta. Egyszerűen elfáradtam. Tudom, hogy csak a panelt kellene megrendelni, de én meg azt akarom megjavítani.
Nufival beszélgetve bevillant, hogy kiveszem a 12V-os trafót, és kívülről adok rá leválsztott 12V-ot, aztán megnézem, egyáltalán van-e a processzoron még órajel, illetve a szelepvezérlő lábakon milyen DC szint, illetve szintváltozás mérhető.
Aztán csak bezuppantam a műanyagkádba (brrr de hideg volt), majd behullottam az ágyba, és aludtam... volna. De jött egy szúnyog, meg egy légy.
„Tovább is van, mondjam még?”
A vadászat kikergette az álmot a szememből, és álmatlanság ellen Szendi Gábor azt javasolta, hogy próbáljunk meg ébren maradni.
Felkapcsoltam a kisvillanyt, és előhúztam Marx A tőke c vaskos könyvecskéjét. Az előszavakat átugrottam, mert valamikor már átkínoztam magam rajta. Most az áru és pénz meghatározásánál tartok. A 20 rőf vászon és az 1 kabát egyenlő értékén keresztül mutatja be, hogy a belepakolt emberi munka adja meg... meg még a kiindulási anyag. Mit is? Az értéket. Meg van használati és csereérték.
Hát olvastam már könnyedebb, érdekfeszítő könyveket. Mire a takács és szabó munkát is végző ember átlagos munkateljesítményén pislogtam egyre laposabbakat, már csak le kellett oltanom a lámpát, és aludtam is.

Nincsenek megjegyzések: