2012. szeptember 4., kedd

Hétfő


A mosógép átadva.
A kipróbálás mindig kalandos. Hogy én nem ismerem a gépet, az természetes. Egyszerű műszerész vagyok, aki elektromos vagy mechanikus hibát keres. Viszont a tulajdonos azért nem ismeri, mert bár megvan a használati utasítás, de elolvasni nem hajlandó. „Így kattogott nekem is.” - mondta, és hamar lement a mosás. De az lement. Mármint mosott, kipumpált, öblített, kipumpált, centrifugázott, kipumpált. Közben beszélgettünk.
Felvetettem, hogy ezeket a mosógépeket már nem kapcsolók, hanem mikroprocesszor nevű százlábúk irányítják, és annak a programja is lehet sérült.... Abból is töltöttem le az internetről, de közvetlenül nem tudok programozni, majd utánanézek, és folytatjuk.
A beszélgetés tovább folyt, és észrevettem, hogy zúzmarán állt a kijelző. Azaz nem kellet felfűteni. A tulaj azt látta, hogy függőleges, azaz 60 fokot mutat. Csak az a pötty most felállt a mosógépnek, nem lekonyult.
Mondta, akkor holnap újra folytatjuk a következő adag mosással.
Másnap reggel valóban jött az úr, és átgördültem. Immár 60 fok, és ugyanaz a program.
Már több, mint egy órát traccsoltunk, és szépen dolgozott a masina. Rákérdeztem, hogy mennyi idő egy ilyen mosás.
  • Úgy három óra.
  • Ja, akkor majd visszajönnék, ha megint baj van. :-)
    Itthon pedig nekifogtam egy asztali rádiónak, és egy PC-nek szimultán.
    A számítógép tápján bezúzva a 230V-os csatlakozó. Csavarral beszorítva a maradvány.
    Kicseréltem, majd továbbra sem semmi. Szerencsére megleltem a hálózati kapcsolót is a hátlapon. :) Utána már zúgott, de még mindig 'négerek az alagútban'. (Sötét képernyő)
    Dugtam neki PCI video kártyát. A sokadik RESET, elem ki, elem be után jött a SETUP képernyő.
    Beállítom a dátumot, stb, a gép bootolni próbált hálókártyáról.
    Nem. Újra setup. Bootsorrend HD – CD és kész.
    Ellenállt.
    Az alaplapi videovezérlő semmit nem ad. Azaz talán szinkronjelet, mert a monitor villogója világít tőle folyamatosan.
    Bedugtam neki egy Knoppix linuxot. Csak DVD a gépben, és elindult. Beraktam a wincsit is a helyére.
    A Knoppix azt mutatja, hogy van rajta windows, és semmi user jellegű info. Se dokumentum, se kép. Még egy nyamvadt jutubivideo sem.
    Átraktam a wincsit másik gépbe, de kékhalál. Ez Intel, az AMD. Már csak majdnem kompatibilis.
Közben a rádióhoz ki-kijártam a gangra. Recsegett, ropogott, és behalkult. Egy db Sony ic az gész rádió. URH-n egy kristályszűrő, meg egy szorzó tekercs. Az AGC kondit kicseréltem még, de semmi biztató. A Kossuth nagyon halkan szól. Ez még lehet valami hidegítő kondi, de visszaléptem a számítógéphez.
Másik tápra dugva végre felbootoltam a saját merevlemezét az alaplappal. Egy XP installba fagyott bele. Örömmel vettem ki a videokártyámat, de korai volt az öröm. A sajátja nem kelt életre.
Se újabb resetekre, se ráolvasásra.
Az alaplap egy minimálgép. Ráforrasztott (bga) procival. Albacompék rakták össze.
Nappal nem mehettem a tetőre a forróság miatt. Percek alatt kinyírnám a gépemet, ha bekapcsolnám.
Közben takarítottam az egérhullákat. Most is volt három az egérfogóban.
Szegények még rángatóznak, és oda kell csapni plusz, mielőtt kidobom. Ha csak a gerince törik, ki tudja, meddig szenvedne még. Sajnálom én, de öklendezem is, amikor felmászik a lezárt tetejű gáztűzhelyem belsejében, és telepisálja-szarja területet. Fogyasztom a hypót is rendesen.

*
18:05-kor másztam be a tóba, és 18:40-kor ki belőle. (Az órám végig a karomon, látom a részidőket is.) Hazajövet még beadtam a mikrosütő letakarított zárólapját a mosógépes úrnak. Ha ráég a zsír, akkor villámlik, és az nem jó.
Fordítva beraktuk, és így már jó. Már csak forgótányért, meg műanyag görgős karikát kell vennem, ha Miskolcon járok. Merthogy azt meg odaadta a lányának. :-)
Józsinak még elmondtam, mi van a gépével. Ő még meggondolja, aztán válaszol.
Az esti telefonfülkés gyónás – Nufival beszélgettem – újabb penitenciát rótt rám.
Jelezzem, hogy teljesen rapszodikus a NET-em, és eldobja az Attilának, meg MJ-nak írott reagjaimat. Ha már a sajátomon tudok válaszolni, akkor boldog vagyok.
Ez az egész úgy zajlik, mint a Szabad Európa rádió hullámzása.
Kinyitom a WIFI kártya setup programját a jobb felső sarokban. Mellette az Opera böngésző.
Ha megjelenik a szerver, akkor connect. 5-7% jel. Másik fülön látni, hogy az AGC visszaszabályoz. Először nagy zaj, semmi jel. Később 40-60% között megállapodik a jelszint, a zaj közel 0. Ekkor kell belépni.
Ha lezajlik a belépés, akkor eltűnik a jel, és várni kell, majd mikor újra megjelenik, akkor belépni a bloggerre. Ez valahanyadikra sikerül.
Persze a belépés sem a lapomon. Nem ám. A gmail oldaláról lehet menüből. Akkor felsorolja a blogjaimat, miközben tiki-takizik a szemem a jelerősség, és a böngésző között.
Ha az új bejegyzés nyomán megnyílik egy fül, akkor bemásolhatom, és jön a küzdelem.
Mentés. Rózsaszín hibaüzenet. A közzététel felirat sokadik nyomására egyszer csak elfogadja.
Este pedig Nufi elmeséli, hogy hány példányban. :-)
De hát az élet már csak ilyen.