2012. szeptember 28., péntek

Takaréktűzhely

-->
Ma a kis sparhetról mesélek Nektek. :-)
Kalandos úton megérkezett.
A hátsó, de esővédett helyéről nehezen kicibáltuk, majd lekaptam róla a vasholmikat, és a bringautánfutóra Irénkével ráemeltük.
Eddig tervszerű, de a gonosz mérésmanó elállította a szemmértékemet. PL az utánfutó éppen nem fér ki a kiskapun. A kereten kifér, de az ajtónyílásba jócskán belelóg a kapu. Még, és 1 cm elég lett volna.
A nagykapu már jó volt.
A 'masina' nehéz. Nem hoztam semmiféle rögzítőt, fejjel lefelé nem volt szabad fordítani, így más módszert választottunk. Húztam a bringát, és hátul tartotta Irénke. Aztán rájöttem, hogy az a nehezebb feladat, inkább megfogtam a kiskocsi rúdját, és kézzel a tűzhely fogantyúját. Irénke pedig vezette a bringát. (Közben Bobi meglógott)
A nagykapunál éppen nem zúgott le a vas. Megúsztuk. Leemeltük.
Irénke szaladt is haza, mert Irénke néni nyomta is a csengőt. Várta a gyógyszerét.
Én gyorsan lemosdottam, és elporzottam Szilasra vízüveget venni, meg samott port. Illetve vettem hozzá vasport is.
Edit – anyu unokatestvére – éppen elcsípett egy zseblámpával. Befolyt az elem, és nem világított. Megmozgattam. Felvillant. Jó, menthető. Elhoztam. Este kizsíroldóztam, sikáltam, és hagytam egy órát száradni. Azóta jó. Sötétedéskor már azzal jártam körbe a birtokot.
Reggel hoztam le számítógépházat. Metéltem vasat belőle foltnak.

Két popszegeccsel felfogattam, de elég lett volna betolni. A tapasztás biztos a helyén tartotta volna. Így meg a vékony lemezben ütöttem csak újabb lyukat.
Megpótoltam még samott téglával is. Az oldalfalhoz András adott egy felet. Addig faragtam, ameddig mind belefért.
A tapasztás hasonlít kicsit a vakoláshoz. Vagy folyik, vagy rondán tapad. Most szárad az első réteg.
Kicsit később kap még egy fedőréteget is.
Ja, és átszaladtam Jolikához megnézni, milyen az új belseje. Ők tavaly cserélték le a régit, és az még nem volt azóta tapasztva.
Van elképzelésem legalább.
Begyújtani még nem lehet. Át kell szabnom a konyhát is. Alighanem a hűtők kerülnek át a másik oldalra. Az asztal pedig a konyhaszekrény mögé közvetlenül.
Nem túl nagy a konyha.

Nincsenek megjegyzések: