2012. október 2., kedd

Hétfő

-->

A próbafűtés jól sikerült. Rájöttem, hogy a takaréktűzhely attól takarékos, hogy nem csak fűt, meleg vizet készít főzés közben a mosogatáshoz is. Este a fürdővíz két fazékban is egyszerre jut el a forráspontig, és elégethetem vele a tömérdek szőlővesszőt, amit Laci bácsi termelt az éven. No meg a diólevelek is elégnek benne. Jó huzatú kéményem van, ezért akár vizesen is elég.
Amikor nem szorongat az idő valamivel, még tüzeskedni is szeretek. Átvizslatom a zsebeimet tépőzáras papírzsebkendők után, kivallatom a szemetesemet is zsírtörlésre használt újság után. Eltakarítja a cementes zsákot is.
Közben emésztettem az Ida regényét.
Mennyire undorodott Gárdonyi a manager apától. Egy ember a mókuskerékben. Erről kommenteltem Attilának is. Aki a munkájában, és ez emberben, mint használati tárgyban talál örömöt. Nem tud mit kezdeni a családjával. A lányát klastromba dugja, de úrinőt akar belőle nevelni. Többet szán neki. Az talán nem jut el hozzá hogy az ember a címek alatt is csak ugyanaz az élőlény.
Amikor a történet a vége felé közeledik, megemlíti, hogy a hatóságok folyóba öntik a borait, és felszámolják a gazdagságát.
Mit tesz az igazság bajnoka, Csaba? Meg sem fordul az eszében, hogy utána nyúljon a lecsúszott öregnek.
Tudom, hogy a találkozáskor éppen feleségét kajtatja idegesen. Csak az élet nem fekete és fehér. Ezt egy festőnek nem csak elméletben illenék tudni.
Az a fickó fénykorában a vagyonából, az idejéből áldozott a lánya jövendőbelijére. Mindez a saját
inerciarendszerében. Biztosította a kisasszony jövőjét a maga 'böcsületes kereskedő' módján.
Ezért mit kapott? Undort.
Ilyenkor belibben a képbe apám is. Ő is elhagyatva halt meg a világ másik végén. Mit sajnálok egy kitalált figurát?
Az emberek alapvetően magukért felelősek. Aki kilép önként egy családból, hogy újat alapítson, vagy csak magányosságáért, vagy a szakmájáért, azt is ott fogják hagyni. Ó Péter uramat a borkereskedelem is elhagyta.
Hát ja. Tiszteld apádat, anyádat, és hosszú életű leszel a földön.
Lehet, hogy én nem tiszteltem eléggé apámat? De ő nem volt hosszú életű.
Ez az idézet nem jó rám, de a könyvre sem.
A jó válaszok a pillanatnak születnek, melyben felteszik őket.

Más.
Tegnap meglátogatott Mari néni. Nem megy a bojlere.
Elballagtam, és megnéztem.
 - Ez ki van húzva.
 - Igen.
Bedugtam a konnektorba.
Ettől nem gyógyult meg.
A másik konnektorban világított.
Viszont ha saját konnektora van, akkor az nem véletlen.
Leszedegettem a kupakot a kötődobozokról, egyik sem volt rossz, és nem találtam a bojler konnektorának zsinórját. Fel kellett mászni a padlásra, ott lekövetni egy madzagot a villanyóráig.
A mérőeszköz föltt hagyományos olvadóbetét vigyázta a házat.
Ott lesz a baj.
Levettem a dobozát. Alatta vagy 15 csíkos egyenruhás szorgoskodott. Mondom Mari néninek, hogy
kéne kemotox. Csak ha hozok. Neki nincs.
Visszajöttem méregért.
A darazsak kifújás után átadták a terepet. Az elszabadult vezetékvéget sajnos nem lehetett visszakötni. Nem mozdult a csavarja.
A patkolt biztosíték lehullott, és összetört. Másik sem volt. Jöhettem haza automatáért, meg guman tábláért. Már csak facsavarom nem volt.
Mindegy, amíg kerül megfelelő, addig megtartja a vezeték. Hívtuk Jánost - a fiát – de most nem értük el. Beállítottam anyut a riadóláncba. Jó ötlet volt, mert Erzsikét vitte kötözésre, nem volt elérhető. Anyu pedig otthonról ingyen tudja hívogatni telefonon.
János csak este hívott vissza. Szerintem a héten hozni fog.

2 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Apósom nem segíti a lányát, mert itt vagyok én. Sokat gondolkodtam ezen, hogy legalább az unokáért. Aztán megmondta a választ a feleseggem, mert ha valami történik vele, akkor rám marad az a segítség...egy teljesen idegen emberre...így már értem...Gárdonyi drámák ezek is...

Hanczur írta...

Csak a pontosság kedvéért. A Gárdonyi figura, Csaba kapott egy jókora móringot. Ebből a hozományból állította talpra húgocskája életét, és lendítette be a munkába magát.
Az a 'mínium', hogy ebből a kenyérből visszajár. Mátyás király meséjéből illett volna tudni, hogy a sárba dobott kenyér csak lehetőség, de egy kenyér a törlesztés.
Egyébként hosszú életet kívánok az asszonyi pajtásodnak! :-)... is.