2012. október 1., hétfő

Hétvége

-->
A tűzhely kipróbálva.
Közte pedig jócskán történtek dolgok.
Éppen a tapasztásomban gyönyörködtem. Mutattam Erzsi néninek, Andrásnak, meg mindenkinek, akinek volt már ilyenje, hogy ha valami nem olyan, mint kéne, több szem többet lát.
Délután bekukkantott Bella. (Edit lánya) Hogy a mosógépe elöntötte a fürdőszobát.
Mondom, megnézem, de nem biztos, hogy ma (aznap) meg is csinálom. Azon járt az agyam, hogy megnézem, de Szilason csak ötig van nyitva az ABC, Csövet akartam venni a tűzhelyhez.
Szóval kicsi lányával hármasban elkarikáztunk a falu másik végére. Valóban, mintha a Bódva tett volna egy kanyart a fürdőszobájukban.
Az előzmény pedig az volt, hogy egy szerelő 3 évet adott még a mosógépnek, de némi lakatos munkára buzdította a háziakat. A ház ura pedig – az ő nevét még nem jegyeztem meg – popszegeccsel megerősítette az alját. Azóta ömlik a víz.
Először arra tippeltem, megfúrt egy csövet, de kiderült, hogy csak a mosógép tartályának a beömlő csöve szabadult el. Két-három fókázás árán (Vízfelszedés katonai kif.) eljutottam az okhoz. A megoldás pedig az ababilincs oldása és újra rögzítése. Mindenki boldog, de a tetején is kellett még némi lakatos munka. A ház ura itt is segített. Metélt egy 30 centis csíkot lemezből – flex-szel, és meg is siratta a forgácsot – de gond nélkül popszegecselte fel, és össze is tudtam rakni. Beindítottuk a mosást, majd én el...
Másnap Bella reggel az egyetemre ment Miskolcra. Tanul munka mellett, én meg kihasználtam a lehetőséget, és bekuncsorogtam magam a kocsijába. Jolikának kellett akkut venni a telefonjaiba.
Naná, hogy mos éppen nincs olcsó T. gazdagságos. (Akkor anyuék is el tudták volna hozni, mert Laci bácsi naponta jár T-ba.)
Reggel Bella megállt Edit háza előtt, és vitte anyjához a 'tegnapi' szennyest. A víz megint elöntötte a fürdőt.
Na, ügyes voltál Imikém, biztos leugrott a bilincs. Majd holnap más szerszámmal jobban meghúzod!
Mindegy, estig volt időm, és anyuéknál meleg volt, odakinn hideg, hát kiolvastam Gárdonyi Ida regényét. Egy órát a kádban töltve élvezkedtem. Este pedig haza. Vasárnap 10-re pedig megjelentem a hibát elhárítani.
Hátul a kutya ugatott, elöl a csengő nem működik, hát hangos nézéssel csalogattam elő a háziakat.
A ház ura udvarias „Mit akarsz?”-szal fogadott. Ezek szerint Bella nem szólt. Mondom, olyan jó volt meg kell ismételnem a javítást.
Lekaptam a fedelet, a gumicső a helyén.
De jó! Akkor mi a búbánat! Bella azt mondta, meleg víz folyt ki.
Akkor lyuk van a rendszerben.
… és ki is kapcsolt a gép.
Hát ha nincs víz, akkor a fűtés miatt muszáj is kikapcsolni.
Aztán itt megrekedtem. Forgattam, vizet eresztettem bele, és nem leltem lyukas csövet. Pedig már megfogalmaztam a fejemben. Simogattam a vizes vezetéket, a dobot, és a vezeték vizes, a dob száraz.
Áhá. A fűtőbetét. A fűtőbetét kilyukadt, és a vezeték mellett jön ki a víz.
Csak akkor jó erős automatájuk van, mert nálunk ez a hiba mindig 'leverte az automatát'.
Lám-lám. Nem mindig én vagyok a hibás.
Itthon pedig nekiláttam átszervezni a konyhát. Az ebédet még a kis gázon főztem.
A hűtőszekrényt kiolvasztottam, és kifertőtlenítettem. Beállítottam a sparhetet a kéménylyuk alá. A padlásról lehoztam a fekete csöveket. Sajnos elég rossz, de kevés is. A görbét még csak megtapasztanám, és össze szegecselném, de az egyenesből kéne kettő. Kiszámoltam mekkora lemezből lehetne lehajlítani, de a számítógépház nem adja ki.
Hirtelen ötlettől fogva átkarikáztam kölcsönkérni Jolikától egy napra egy csövet. Holnap pedig reggeli után megyek újat venni.

 *
Rábukkantam még egy filmre a vntv-n.

http://www.vntv.hu/vivanaturavideo.php?vid=70a82c787 

4 megjegyzés:

MJ írta...

Az kitűnik, nem unalmas ott felétek. :)

Hanczur írta...

Az élet akkor válik unalmassá, amikor valaki nem akar másokhoz tartozni.

MJ írta...

Így lehet, nem vitatom. Ámbátor én rohadtul nem szoktam unatkozni mikor remetét játszok. Igaz, nem hosszú távokon. :)

Hanczur írta...

Ott a táj a társaságod. Állandóan változó, mondhatnám információözönnel bombázó útitárs.