2013. július 18., csütörtök

Edison módszer?


... mármint a próbálgatás. Kipróbálom, igaz-e. Működik-e. Előre eltervezem, és változtatok erre-arra a tervhez képest.
Így lehetett például könnyen tönkretenni egy tévét. Ha a tudatlan kezdő fel-letekergetett egy szabályzót, amiről nem tudta, mit is csinál. Mert ha például a tápfeszültség beállítására való volt, akkor elfűthette vele a kísérletező a képcsövet.
Megtörtént velem is középiskolás koromban. Miki barátomnál valami baj volt az orosz kistévével. Elektronika 401. Pofás kis jószág, és én már elektromos iskolába jártam, és valami nem volt jó a tévében.
Szedjük szét, és nézzük meg, mi van benne. Én megtekertem egy kicsit, ha jól emlékszem, akkor Miki jobban. De lehet, hogy csak a magam szerepét akarom így utólag kimosni.
A kis szerencsétlen pár pillanatra megjavult, majd egészen sötét lett.
Évek teltek el, de legalább 10 év. Miki már isten tudja, hogy hol dolgozott, és az apja megkeresett, hogy megnézném-e a tévét.
Jó. Akkor már megvolt a gyakorlat, és megjavítottam a függeltérítést is (csak vízszintes csík volt a tévén), meg több sebből vérzett szegény, és mondtam, hogy a képcső sajnos nem jó. Azt venni kell bele.
Az öreg Miklós engedékeny volt: Hát vegyem meg.
Megvettem, és beépítettem. Mindent pontosan beállítottam, és gondoltam, a képcsövet fogom vele csak kifizettetni. Nem volt nagy összeg. Más akkor sem. Kisebb összeg, mint amennyiért akkor bármit megjavítottam.  Blokkom is volt róla.
Miklós bácsi persze eltűnt a tévével fizetés nélkül. Azóta sem láttam.
Persze a kísérletezést azóta egyfajta felkészülés előzi meg. Tanulok, megfigyelek, mérek. Olyan mindenmindegy eszközöket használok, amin csak javíthatok, a rombolás sem veszteséget nem jelent, sem hiányérzetet.
Más kérdés a szervezetem.
Itt állok a középkorom végén, és nem voltam egy önpusztító fajta. A kávét kivéve nincs függőségem különösebben semmilyen étel, ital, bármi iránt. Vannak fellángolásaim, amikor valamit meg akarok venni, és még arról is le tudok állni. A beteljesült vágyok már egyébként is sokszor megbosszulták az elértüket.
Holnap ismét leteszem a kávét is. Hogy mennyi időre, azt még nem tudom. Viszont a placebók működni látszanak nekem is.
A napokban olvastam egy fickó írását, hogy a talpunkkal érinteni a földet, felfrissülés. Azzal magyarázta, hogy a föld tele van mindenféle töltéssel, és a talpunkon keresztül bőrön át megkapja, amit a szervezet hiányol.
Na, ma levettem a papucsot, és láss csodát, jó volt mezítláb a fűben.
Igaz, jobban ügyeltem a méhecskékre, de hosszan elviseltem.
Ha ez az elmélet igaz, akkor a bőrön keresztül egy úszás a szabad vízben még üdítőbb. Ott teljes testfelületemmel kapom az elektronokat.
Nufi sokszor emlegeti Pilinszky (kiemelt) sorait.


Pilinszky János
Parafrázis


Mindenki táplálékaként,
ahogy már írva van,
adom, mint élő eledelt,
a világnak magam.

Mert minden élő egyedűl
az elevenre éhes,
lehet a legjobb szeretőd,
végül is összevérez.

Csak hányódom hát ágyamon
és beléreszketek,
hogy kikkel is zabáltatom
a szívverésemet!

Miféle vályu ez az ágy,
ugyan miféle vályú?
S mi odalök, micsoda vágy,
tündöklő tisztaságú!

Szünetlen érkező szivem
hogy falja föl a horda!
Eleven táplálék vagyok
dadogva és dobogva.

Eleven étketek vagyok
szünetlen és egészen;
emésszétek föl lényegem,
hogy éhségtek megértsem.

Mert aki végkép senkié,
az mindenki falatja.
Pusztíts hát szörnyű szerelem.
Ölj meg. Ne hagyj magamra

Most igyekszem a fáról, a földből kihúzott növényeket fogyasztani. Azon melegében.
Működik.Dél felé hanyatt esem, koncentrálni képtelen vagyok. Pár perc múlva megint működöm.
Ez van most. Amikor nincs kávé, akkor nincs hullámvölgy.
Ma még egy előadást meghallgattam ettől a torzomborz figurától.
Géczy Gábornak hívják. Nem lehet idősebb sokkal, mint én, vagy még annyi sem. Most még a rajongás időszakában vagyok. Napi egy előadás, aztán majd leülepszik.

2 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Jól elvagy te ott Komjátiban.
(Én meg arra a következtetésre jutottam ami az én dolgaimat illeti, hogy egy: az tartson állatot aki le is vágja, s utána meg is eszi, kettő: akinek nincs adóssága és van egy nyugdíja legalább.) ...nem is tudom, hozzászólásban miért ír ilyeneket az ember...?

Hanczur írta...

Mert akaratlanul is magát hasonlítja az olvasotthoz.
Én meg a hallottakhoz.
Pl. http://youtu.be/IgOvLHGJ5Rc