2013. augusztus 26., hétfő

Meghívó

Tegnap végre elcsíptem Pétert, és elmeséltem neki, megvannak az alkatrészek.
Szombaton dél felé meghozta a futárszolgálat. Bekaptam anyu süteményét, majd leszaladtam Szendrőbe sorkapocsért. Ez oda-vissza negyven kilóméter körül van, és mire felmálházok meg átgondolom, mit vigyek magammal, már kifutok az időből. Úgy döntöttem, teszek egy kört. Megnézem a Rakacai tavat, és Ardó felé megyek vissza.
Meg is kérdeztem a boltban, van-e Szendrőből is út, vagy csak Szalonnán tudok átvágni.
Szalonna volt a jó megoldás.
Meszes, Rakacaszend, Rakaca, Viszló, Tornaszentjakab, Bódvalenke. A határ mentén bő 80km-es körút. Rakacán egy hosszú hajú sráctól kaptam kölcsön pumpát, mert lassúdefektes a hátsóm. (A kútnál ragasztott autóbelsőt ellenőrzott a vízbe nyomva a karikát. )Ott ittam vizet, meg Viszló után egy vackorfa alatt belakmároztam, és hoztam magnak valót belőle. Pont jókor, mert emelkedő következezett.
Sajnos most nem volt nálam gép, ott nem készültek fotók. A Becskeházi elágazásról  - útba esett - rakhatok fel képet.

Megkértem még - Pétert - , hogy hadd készítsek felvételeket a komjáti református templom belsejéről a felújítás előtt. Sajnos a gép 640x480-ban maradt, ezért a kis felbontás. Oda kellene jobban fgyelnem. Sebaj, majd megismételjük.
Még megosztottam élményeimet az indián nyelvet kutató fickó jutubis előadásáról, aki 20 évet töltött Kanadában, és felfedezte, hogy Amerika őslakói szintén ragozó nyelvet beszélnek, és még nyelvrokonságot is talált a számjegyekben, más szavakban, hanglejtésben, énekekben... itt-ott. Azóta még a genetika is igazolni látszik őt.
Nekem ez mind újdonság, mint a fény-játékok értelmezése a templomokon, és a vallások összefésülése a hiedelmeken, meséken,  mondákon keresztül.
Ez Péternek nem újdonság, nekem az.
Kaptam tőle meghívót a jövő hétre. Evangelizáció. Egy héten keresztül minden nap más egyházi gondolkodó mesél majd itt a templomban.
Hm.
Elmenjek? Fogas kérdés.
Most összepakolok, és irány Becskeháza, de még megy a hasam, és amíg ki nem ürül, nem ülök fel a nyeregbe.

4 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Ha ráérsz, elmehetsz arra az evangelizációs sorozatra. Biztos lesz mit merítened belőle. Csak azt bánom, hogy nem mindig vagyok egyedül a műhelyben, máskor meg nem jut eszembe, Cseri Kálmán prédikációit szeretem hallgatni. De néha jót szórakozom a vasárnapi hit gyüliseken az ATV-én. Te, hogy azok milyen lazán keverik a dolgokat, élvezet nézni és hallgatni.
Éppen ma mondtam a páromnak, hogy én már annyira kiégtem, hogy a beköpések nem segítenek már. Hogy sok pénz kellene inkább, azt elhallgattam...

Hanczur írta...

Tegnap nem értem haza időben Becskeházáról. Ma végre befejeztem. Szól mind a két harang. Volt időm megfürödni is, és most nyújtom a fehér nadrágomat, mert derékban összement. :-)
Viszek papírt, meg ceruzát, és majd jegyzetelek.... már ha megengedik.
Meg a fotómasinát.
Még egy óra van, aztán meglátjuk.

Márta írta...

Menjen csak el.
(Bocs, hogy így ismeretlenül...)

Hanczur írta...

Elmentem. Most írom az élményeit.