2013. október 3., csütörtök

Hideg van

Ma reggel fagyott vízvezeték fogadott. Ezentúl este kell feltöltenem a víztartályokat. Most nincs hőtároló a sparherten. Addig melegít, amíg rakom benne a tüzet.Egyébként szép a dérrel bevont fű, ahogy jön fel a nap. Szenvedek egy autós erősítővel. Ha kikötöm a védelmét, beindul, de pont ez az, amit nem szabad úgy hagyni. Tegnap egy egeret kelett kidobnom. Nem a csapdát, ha nem a fogót választotta. Gondolom, ma már több lesz. Olvasom a netbibliát. Tóth Feri elemzése megadta hozzá az alapot. Mármint hogy a teremtéstörténet a föld és az ember megátkozásával alapozza meg az emberi pszichét, csak mert a kígyó igazat mondott, mikor az isten hazudott. Nem hiszem, hogy ezt Tóth Feri vette észre először, mert túl régen rágódnak az emberek már e könyv történetein. Ma tovább léptem a Káin-Ábel történetre. A könyvek könyve jótékonyan átugrik azon, hogy Káin és Ábel volt Ádám és Éva két fia, majd amikor Káint kikerül az édenből, akkor honnan kerül feleség? Apjáéktól, azaz testvére lesz felesége, vagy az isten játszadozott tovább, és gyúrta az újabb embernek valót? Biztosan tiszteletlenségnek tűnik, de mindenhol bicsaklik a logika már az alapokon. Ha hagyom, hogy ekkora lyukak maradjanak az alapon, mi lesz még a felépítményen? Ez tényleg egy nép első dokumentált családfájának tűnik.Megvannak a le és felmenő vonalak. * Nufi megmosta a fejem reggel, és kisebb szóbeli birokra keltünk. Ő ismeri a biblit, én most olvasom eőször. Legalábbis most szeretném végigolvasni, mert korábban már beleuntam a kísérleteimbe. Hosszú is lesz, vaskos könyv ez, meg belefogtam Karácsony Sándor Magyar észjárás c. könyvébe is. Az sem könnyebb nyelvezet. Tömérdek latinos görögös kifejezést kell értelmeznem, vagy átugranom, majd megjön a szövegkörnyezetből, vagy ha végképp nem ugrik ki, akkor másnap megnézem a NET-en a szó jelentését. Egyenőre a mellérendelő észjárás bontakozik ki előttem. Hogy a viszony, az öszehasonlítás teremti meg még a jó-rossz fogalmát is. Szépen passzol a már említett STN mássalhangzósor erre a példára is. lehet belőle iSTeN és SáTáN is. Ezt a pillanatnyi értelmezés dönti el. Egy szakadék felé menetelve csak az égből nem várhatok irányítást, a földet kell figyelnem. Elsősorban azt, mire léphetek, mire nem. A kicsi és nagy is megváltozik, ha középen kettéosztom a tornasort, és az egyik sort az öltözőben, másikat a tornateremben sorakoztatom fel újra. Káin történetére visszakanyarodva felfogom, hogy az állattenyésztés igazságtalan előnyt jelent, mert a birkahús finomabb, mint mondjuk a kovász nélküli lepény, ráadásul a birka pont abból lett finomabb étel, amit a legelőből elfogyasztott. Mindenkinek igaza van. Levonhatnám azt a következtetést is, hogy isten is inkább húsevő, de nem bosszantom tovább Nufit. Nagyon az elején tartok még a történetnek. Az is lehet, hogy mire a végére érek, már szégyellni fogom a mostani írásomat. Minden lehetséges, és az ellenkezője is. " És monda Isten: Legyen világosság: és lőn világosság. És látá Isten, hogy jó a világosság; és elválasztá Isten a világosságot a setétségtől." Valahogy így haladok én is. Valamit befogadok, és ha az már jó, akkor jöhet a következő befogadás. Addig pedig értelmezgetem.

Nincsenek megjegyzések: