2013. október 23., szerda

Hm



Fokozódik a nyomás. Menni kell. Innét oda, onnét ide. Amit épp csinálok, nincs kész, és amit nem csináltam, azt miért nem, és így tovább.
Most egy gáztűzhelyet kellett volna még átalakítanom. A palackos gáz nagyobb nyomással jöhet, mint a vezetékes, kisebb szelep kell bele. Csak hát egy annyire öreg szerkezet már mindenhol rozsdás, és rákövült a zsír, és nem fér be a csőkulcs, vagy inkább olyan lerakódás van a szelep oldalán, amitől nem csúszik rá. Szétszedni szinte reménytelen. Az alumíniumba belegyógyult csavar nem moccan, törik a kemény csavarhúzó, a puha görbül-hajlik. Hátulról kibontva két óra egy szelephez hozzájutni. Három rózsás a jószág.
Kivettem a hátulsóból, és belepróbáltam az enyémbe. Hatalmas nagy lángot fúj, innét tudom a leírtakat.
Otthon van ilyen bontott PB-s. Felírtam a listámra, mit kell hoznom jövő nyáron. A tűzhelyet pedig elhelyeztem a ház mögé. Dehogy ráncigálom be az istállóba. Egy telet kibír ott. A zománc nem rozsdál.
Ürítem a szoba közepét is. A hőmérő még nincs itt, a műkotlós is csúszik. Holnap jön Nufi, reggel pedig megyünk temető befogadó nyilatkozatot kérni a polgármesterrel Szilasra a jegyzőhöz.
A ruházatom is be kell pakolni, reggel rátöltök az akkmulátorra is. Rég nem indítóztam róla. Biztos, ami biztos.
Legszívesebben bekucorodnék az ágyra, és aludnék.
Még tüzet is kel raknom. Felfűteni a falat. Nappal jó idő volt.
Holnap korábban is kell kelnem.
Azért a magyar vallásról szóló előadók közül újra bukkantam, és azt is járattam a fülembe.
Papp Gábor méltósága, és Szántai Lajos humora után bohócnak tűnt a hosszú hajú és szakállas fickó. Hervay Tamásnak hívják. Elmondta, hogy az említett nagyok nyomdokán lépdel, és nem az egyetemi szintet, hanem az általános műveltségű hallgatókat szólítja meg inkább. Amit már megemésztett évek alatt, abból ad tovább.
(Egy jó kis képzavart írtam, hogy abból főzőcskézik, de időben észrevettem. :-)
Megáll részleteknél. Pl. a „Csigabiga gyere ki!” gyereknótát magyarázza a kettős értelmezéssel.
Az „Ég a házad ideki” valójában könnyen félreérthető a hiányzó névelő miatt, és mindenki az eget az igével azonosítja. Viszont bizánci templomfestménnyel igazolja, hogy ez a kép a maga kettősségében mutatja be a mennybolt és lángolás azonosságát. Nem csak a csigaházra festett holddal, nappal, csillagokkal, de hogy a csiga spirálja a galaxisra is emlékeztet.
Nekem meg az jutott eszembe, hogy iskolában ránk szóltak, ha kétértelműnek neveztünk egy szót. A több jelentésű volt a helyes.
Most változik a világ. Legalábbis úgy tűnik. Felfedeztük, hogy a föld is élőlény, a gazdaság is élőlény, a világűr is az.
Igazából nekem is „már volt ilyen érzésem” . Nem is egyszer. Amikor egy-egy helyszínt megváltoztatok az életemben, most is. Pl. mikor Budapestre költöztem. Vagy amikor kitettek a munkahelyemről.
'95-'96 táján Judit mondta azt, amikor a Digitalból jöttem el, hogy talán jobb is így. Ott kellett észrevennem, hogy a modern rabszolgaság nyújtotta kényelem után a szabadság miféle félelmekkel jár. Félelmetes és vonzó. Ennek mondjuk a végpontja a hajléktalan élete, de még nem ott tartok.

Nincsenek megjegyzések: