2013. november 30., szombat

Ásó kapa és a nagy harang

Mesés korszak. Mesés gondolkodás.
Ez a három szerszám ott vigyázza sok népmesénk végét, és most végiggondoltam, vajon mi is lehet az értelme.
Az ásó, és a harang logikus. Amikor megássák valakinek a sírját, és a harang búcsúztatja a távozót, akkor mit keres a kapa a sorban?
Nekem van egy megoldásom. Majd körbenézek a világhálón is, de először leírom, mit fundáltam ki.
A koronáról tanultam, és onnét jött az ötlet. Azt a sapkát, ami az abroncsokon belül a király fejére kerül, azt hívták kappának.
Nekem meg az jutott eszembe, hogy a szemfödél, vagy a holtat betakaró halotti lepel lehetett az a kappa -> kapa, amit emlegetnek.
Erre a logikára építettem a kapanyányi monyók, nevét is. Akkora, tojás (mony a tojás régi neve) mint a kappa. Fél fejnyi Mert ugye a kappa csak a fej tetejét, a koponyát, az ész tokját takarja.
Na ennyit egy szombat reggelre. Hátha másnak is jó kedvet derít ebben a szomorgó időben.

Nem lehet így befejezni.
A kappa a fémtől, a fénytől óvja a fejet. A halottnál a szemet. Az élőnek a fejtető van a nap felé, a halott a hátán fekszik, naki az arca.

2 megjegyzés:

MJ írta...

Vagy: ásó a megássák, kapa a ráhúzzák s közben szól a harang.

Hanczur írta...

Ez is lehet megoldás. Ezért szép a magyar nyelv, mert mindenre több jó válasz van.