2013. november 1., péntek

Budafok

Hazatértem. Persze az agyam még ott jár, de nem tesz semmit.Ezt is meg lehet szokni, mint a szabadságot. Más fajta szabadság ez, és más fajta az.
Az ottrezgés vége a lecsengés. Hasonló tevékenység az itteni teendők felvétele.
Lecsengésnek a műkotlósban alakalmazott tápegység javítását választottam. Van itthon pár begyűjtött nem működő számítógép enegriaforrásom. Ezek a tápok nem működnek, és vagy doboznak, vagy alkatrészbányának tartom őket, de nem mindet szedtem nagyon szét, mert - lám Komjátiban is jól jött - lehet ételme a helyreállításnak is.
A 494-es ic, amire gyanakodtam sokáig, elég stabil jószág. Ahol nem volt égett panel, és csak nem indult a ketyere, kiszáradt kondenzátorokat találtam. Akarok tartalékot is, meg változtatható értékű, úgynevezett labor tápot is alkotni itthonra.
Erre a legjobb a régi XT házakban lévő táp, mert jó nagy doboza van. Már párat elhasználtam a pákatrafómra is, meg erre-arra. A labortápnál célszerű műszert is akasztani a kimenetre, azaz láthatóvá tenni az épp folyó áramot, és a beállított feszültséget. Áramra a mutatóst (analog), feszültségre számjegyest (digitális) fogok belefaragni.Magnó és erősítő élesztéshez tökéletes. A rádiókat zavarja, de nem volt még teljes 'kondiátömlesztés' utáni, és összerakott tápom, ezért elképzelhető, hogy arra is jó lesz. Majd kiderül.
Tegnap kibicikliztem a Yotengrit sorozatért, meg a Szarvasénekért a Krisztina útra. A Püski kiadó boltjába. Illetve megvettem Tóth Feri könyvét is. A Madarat tolláról, embert istenéről -t. Végigolvastam majdnem együltő helyemben.

Most lenne jó átmenni Péterhez, és tartani egy kis agymozgató átbeszélést. Nufi szellemileg nagyon leterhelt Béla miatt.
Eleve úgy jöttünk haza, hogy Béla lába cipóvá dagadt, sebesre dörgölte a már gyógyultabb állapotban lévő bokáját. Laci - Ildi öccse - kimerülve a szokatlan erős pszichés és fizikai terheléstől -  biztos alig várta, hogy hazatérhessen.  Íme a bizonyíték, a nő sokkal erősebb a férfinál.
De visszatérve a Tóth Feri könyvére, kötelező olvasmánnyá tenném középiskolában, ha nem pont az ellenkezőjére fordítanám vele a célját.

4 megjegyzés:

erős ildikó írta...

A nő nem erősebb a férfinál, egyszerűen csak másra alkalmas. Az ápolás - pláne ilyen szinten - pedig ugyancsak emberpróbáló feladat, és nem tipikusan férfimunka. Ezért is minden tisztelet és köszönet tesómé, aki bevállalja időnként, s így nekem némi szabadságot ad. Pszichésen és fizikailag engem is lefáraszt, a lábával és a bokájával meg én sem tudok sokat kezdeni, van, hogy jobb, van, hogy rosszabb. Sőt, az orvosok sem mondtak még rá okosat.

Hanczur írta...

Látom, nem az együttérzésem sütött ki a mondandóból, hanem az átmenetem rögös útja.

Muzsi Attila írta...

A mese jó...de nem enged hozzászólni. Csak ezt akartam hozzászólni. Érdekel a mese.

Hanczur írta...

Nufi is szólt, és megengedtem a hozzászólást.
Időnként elfelejtem. Bocs!