2013. november 3., vasárnap

Megint a vallásról

Nagy várakozással készültem a Yotengrit könyvekre. A Büün vallására. Eddig még nem csalódtam. Az összehasonlításoknál tartok, s azonnal belekapaszkodom a abba a kevésbe, amit már a bibliákból korábban hallottam.
Micsoda kitekert logika kellett a férfi elsőségének megmagyarázásához? Hogy a bordáját húzta ki az isten, és abból faragott asszonyt. Érti ezt valaki?
Az isten lehajol a földre, és gyúr egy embert, utána nem hajol le újabb földért ugyanott, és csinál belőle másikat. Nem, mert inkább kivesz egy alkatrészt, ami hosszúkás, kemény és görbe, és abból lesz egy gömbölyded, pihepuha szépség.
Hát ehhez a logikához kell némi napszúrás.  Alkotója biztos nem ügyelt a fejére.
Igaz, ezt az oldalbordás történetet nem találom a netbiblia keresőjével.
Hát nem logikusabb egy ősanya képe, aki világrahozott minket?
Nufi korábban említette már, mennyire nem való európai gondolkodásra a keleti kultúra. Ott sokkal kevesebb fizikai erőfeszítéssel megszerezhető a léthez szükséges ennivaló és fenntartható a testhőmérséklet. Itt -  hozzájuk képest nyugaton, de még inkább északabbra - az alkotó elme másra programozott minket. Másra volt szükség. Bonyolultabb épületek és ruhák kellettek. stb.
A bonyolult dolgok előállításához pedig sok féle anyagra is. ....
Ez a logika még kifejtés alatt van, most nem folytatom. Csak annyit mondanék előre, hogy nem nehéz illeszteni a Büün rendszeréhez.
 *
Nufi most a templomba ment Bélával.  Előtte megmosta a fejem, tüske maradt benne a hazatérés bejegyzéséből, hogy leszóltam Lacit, mintha nem jól vigyázott volna az apjára. Nem annak szántam. Annyira nem, hogyha mégis annak látszana, megkövetem Lacit. Egyszerűen arról szóltam, hogy egy nő  annyira szellemi központja egy családnak, amennyire mi, férfiak nem.
Ma éjjel kétszer ugrasztotta ki az ágyból Nufit Béla. Lacival itt óránként ezt művelte. Ennek ellenére Laci még a nyáron szétesett zárat is megjavította.
Erre vagyunk mi, férfiak. Kisebb műszaki feladatokra. A-ból B-be eljutni. Nem egy nem tudni mikor kezdődött, sohsem ér véget folyamatot állandóan kézben tartani.

2 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Azt mondta az egyik ismerősöm, hogy jó lenne ha ez a meleg kitartana tavaszig s akkor helyrejönne az idő. Hogy miért nem születtünk mi is Floridába?
Mondtam neki, ha Attilának ez a hely tetszett meg... Biztos mikor meglátta a sok fát, arra gondolt, hogy lesz tűzifa bőven...A szolgák meg csak vágják reggeltől estig...

Hanczur írta...

Akkor született a nóta is: "Fűrészelni jaj de jó! Hali hali hó!"