2013. december 13., péntek

EGY, EGYBŐL KETTŐ, KETTŐ MEG EGY.

A magyar gondolkodásra mondta egy ősz hajú bácsi, hogy analógiás. Dr. Papp Lajos, aki már nem szívsebész. Mégis - így nyugdíjas korúként - szolgálni akarja az embereket.
Most nem róla akarok beszélni, csak buktatókra tévedni.
Rá kellett jönnöm, hogy az ószövetségezés is rejtett zsidózás akar lenni. Politikailag figyelve biztosan. Ha pedig leírtam a szót, akkor biztosan én is előbb-utóbb valamelyik iskatulyába kerülök. Magamnál még nem, de több embernél biztosan.
Annál is inkább, mert nekem az agyban működő szoftver, amit léleknek is nevezhetek, most van egy disassembler (visszafejtő) programban.
Nem is csak saját, hanem 'zsidó' és 'katolikus' és 'táltos' ablakot is nyitottam egyszerre egy képernyőmre, de már nyúlnék Buddha tanai után is... talán az sem fog elmaradni.
A zsidó felfogásról én csak az ószövetségből kaphatok képet. A katolikus szemlélet Nufi alapja. Máté Imre könyvei pedig mintha az ösztöneim rendszerező leírását tartalmazná.
Az mindenképpen kiderült, hogy ha szétválasztom - mint töltéseket a dielektikum - a gondolkodásmintákat a különbségeik mentén, a hovatartozások előbb-utóbb kontrasztosodnak.
Nyáron láttam Al Ghaoui Hessna ikrekről szóló filmjét. Gyermekkorukban szétválaszott ikergyermeket keresett meg. Ötvenes hölgyek, Amerikában zsidó és katolikus családban kaptak különböző 'programot'.  A vér mégis összerántotta őket.
Nem tudom, mennyi ebben a manipuláció, de a magyar anyanyelvű-gondolkodású emberek csak kell, hogy érezzék, nem architekturális a különbség, hanem csak néhány rutin a szinkronba hozandó.
Az, aki a földet túrja élelemért, jószágokat őriz szabadságért, nemes fémet halmoz a maga örömére, nem közös abban, hogy létre hoz valamit?
A szoftverek szinkronizálása pedig azért hiányos, mert nem jönnek rá,.. nem jövünk rá, hogy az egyén  akkor lesz sikeres, a egy közösséget szolgál. Minél többnek hasznos, annál többen akarnak neki jót.
Géczi Gábor szokta mondani, hogy addig kell visszalépni egy elakadt folyamatban, amíg az működött, és ott más irányon, másik ágon elindulni.
Nekem nem a kiszögelt ember lesz fontos a keresztény vallásból, és nem az önfeláldozás, hanem az élő.
Péter ott Komjátiban össze tud tartani egy közösséget. Nekem ott ő a körösztös, vagy krisztus.
Hogy ebben mekkora része van Kriszti -asszonyi pajtása- ökomenikus énekkarának, azt csak sejteni tudom.
Ha igazán őszinte leszek, akkor itt is a Yotengrit ad támpontot. A család alapsejtje a nő. Csak kettejükön keresztül értem meg.

Tehát:
"EGY, EGYBŐL KETTŐ, KETTŐ MEG EGY."
Tökéletesen illik egy református párra is,

4 megjegyzés:

MJ írta...

Nehéz dolog a vallás a hit. Szerintem, hite mindenkinek van, mindenki hisz, csak van aki elkötelezi magát egy vallás mellett, van aki egy mellett sem és van aki letagadja hogy hite van.

Hanczur írta...

Erre találtam egy jó kis értelmezést.

* János 8,31-32:

Ha ti megmaradtok az én beszédemben, bizonnyal az én tanítványaim vagytok;

És megismeritek az igazságot, és az igazság szabadokká tesz titeket.



Attól tudomány Jézus beszéde és nem misztika, hogy cselekvésével, beszédében való megmaradással ellenőrizhetőek az elképzelései, azaz tapasztalatilag bizonyíthatóak, tehát általuk az élet, a valóság és az Isten igazságai ismerhetőek meg. A hit tehát Jézus tanításában nem cél, hanem eszköz, addig a percig, amíg az egyén az életében meg nem valósítja Jézusnak egy még korábban hit által igaznak vélt gondolatát, amely megélése által bizonyságot szerezhet a felől, hogy a beszéd igaz vagy hamis. Ha megszerezte azt a tapasztalatot, amelyről a tanítás beszél, és eljutott annak megértésére, akkor a továbbiakban már tanítványról lehet beszélni és nem hívőről. Ha a hit, vagy a hitetés lett volna Jézus célja, akkor hívőket keresett volna és nem tanítványokat, ahogyan Jézus elképzelésével szemben a keresztény írástudók például gondolják. "

Hanczur írta...

Az idézet most is Tóth Kornél Frigyes tollából származik.... bár kiderül a stílusából, s hogy korábbi bejegyzésemben leírtam, hogy az ő nyomában (is) járok.

MJ írta...

Remélem megtalálod és meg is ismered az igazságot. Jó "utad" legyen" :)