2013. december 17., kedd

folytatás

Tóth Kornél Frigyes írásából egy részlet.

* Máté 10,38:

És a ki föl nem veszi az õ keresztjét és úgy nem követ engem, nem méltó én hozzám.

* Máté 16:24:

Ekkor mondta Jézus az ő tanítványainak: Ha valaki jönni akar én utánam, tagadja meg magát és vegye fel az ő keresztjét, és kövessen engem.



Rendkívül fontos üzenetek ezek, mivel ezekben a sorokban nem csak az derül ki, hogy a kereszt alatt nem a Pál apostol elméletéből származó megváltó keresztet kell érteni, amelyet kizárólag Krisztus hordhatott, másoknak pedig csak annak hasonlatossága szerint kell hit által az ő halálával azonosulni – azaz képzeletben megpróbálni átélni. És azt sem érthetjük alatta, amit a mindennapok nyomorával, és gyötrelmeivel azonosítva próbálnak a keresztény írástudók magyarázni, amit pedig nem hordani kívánt Jézus, hanem egyenesen megszüntetni. A kereszt a halálos ítélet szimbóluma, a kereszt hordozása annak az összeütközésnek vállalását jelenti, amelynek ítélete a törvény szerint halál. Mivel ez az összeütközés mindaddig a tanítvány feladata, amíg az emberek életét megnyomorító, korlátozó és boldogtalanná tevő folyamatok működnek, nem csak Jézusnak lehet keresztje, amelyet az értelmes megoldást kínáló verzió ajánlásáért vállal. Jézus tudja, hogy az Isten Országa nem valósulhat meg akkor, ha a tanítást be nem fogadó, meg nem értő környezettel nem fordul szembe a tanítvány, és az üldözés fenyegetésének nyomására nem próbálja meg leleplezni a törvény, a hatalom, a szokások, az erkölcs, a vallás, az uralkodó normák, és minták értékeinek és törekvéseinek hamisságát. Ezért bátorít:


Itt találtam egy olyan részt, ahol nem illeszkedik a kép a tudásomra.
Ha Jézus még nem halt meg, honnét tudott a keresztről?
Mert ha a magyar ősvallás körosztóját nevezi meg Jézus, akkor a fény útját, és a középpontját jelölő keresztre utal.Ha pedig ez a kereszt, akkor a tudást hozza. Márpedig sokkal inkább a gondolkodást, a helyzet adta pillnatnyi jó-rossz szétválasztást ez a fény szolgálja.
Ha pedig a szobrokon nézem a glóriát, azt is ilyen drótkereszt tartja a figurák fején. 
Tudom, hogy keveset tudok, de majd kidolgozom még ezt a gondolatsort is.



Visszatérve a majmokra.
Koszos krumplival etettek távolkeleti szigeteken majmokat. Az egyik állat észrevette, ha megmossa a gumót, nem kell kiköpködni a homokot. A tudás pedig lassan terjedt az első száz majomig. Amikor elérte ezt a bűvös számot - vajon ki számolta meg? - a velük nem érintkező zárt világok mindegyikén az összes majom mosni kezdte a mocskos grulyát.
Ez a kollektív tudatnak nevezett valami magyarázza a föld több területén egyidőben keletkező találmányokat is. Popov és Marconi rádióját, Jedlik Ányos és Siemens dinamo elvét.
Az istenek keletkezése is törvényszerű, de a közös tudat tartja életben a szent koronánkat is, ami egy fémabroncs gyönyörű díszítésekkel, ugyanakkor antenna egy szakrális uralkodónak az égből érkező sugallatok beérkezéséhez.
Amit sok ember elhisz, az valóra válik. Kitermeli a hozzá szükséges erőt is.
Hogy ezek után valóra válik-e a hit megmozgatta vágy is, az mindig a jövő titka.
Ha valaki uralkodónak születik, az sok ember szolgája lesz. Ha valaki szegénynek, az kevesebbnek. Aki kevés embernek van kiszolgáltatva, az több eséllyel indul legyőzni a világát, mint aki egy nemzetnek. Másfajta tehetséget igényel.

Elvesztettem a fonalam. Itt mot megállok, mert eddig volt értelme az írásomnak, inkább akkor jövök megint, ha lesz miért.

Nincsenek megjegyzések: