2014. január 1., szerda

Atilla az éles szemű turulnak a tolla?

Boldog új évet Mindenkinek!

Imádom a számítógépeket! Leírtam a címet, és egy enter után kimentve megjelent a semmi. Írni pedig még eztán fogok.

Ez a lövés már elszállt, s ha senki nem döglik bele, akkor csak nem voltam elég körültekintő.
A karácsony Miskolcon telt. 30-án jöttünk vissza. Egy nap Komjátiban. A hűs ellenére felszereltem a műkotlósra az időjárás állomást. (Hő és páratartalom mérő) Jolikáékhoz átvittem, majd rögtön szabadkoztam is: A hőérzékelő itt maradt Budafokon. Még szerencse, hogy csak tavasszal helyezik üzembe.

Vasárnap kinéztünk a Zsarnaira is. Most pár könyvre csaptam le. Radó Sándor Dóra jelenti volt a nagy fogásom 100Ft-ért.



Ez a fickó a szovjetek kémje volt a világháború alatt, és Svájcból kopogta Moszkvának a hálózata gyűjtötte titkokat. 1971-ben adták ki, és a nyelvezete is pontosan ennek megfelelő.
Több helyen kikel a másik oldal önéletrajzi- ,  illetve az őt elemzők írása ellen.
Nekem az volt a legundorítóbb, hogy a magyar hadseregről gyűjtött adatokat is lelkifurdalás nélkül tolta át a túloldalra. Ebben a káoszban akár igazunk van, akár nem, magyar katonák életét oltották ki miatta, és nem tudom pozitívnak érezni. Többek között Mari néni testvére is Erdélyben halt meg az oroszokkal vívott harcban.
Nyaranta, ha meglátogatom, mindig elmeséli Komjátiban a történetét. Vagy két éve elvitték az unokái a helyszínre. Megnézte az elesett katonák emlékművét, rajta a testvére nevét.

Egy műszaki könyv a rövidhullámú vevőkről, Fekete István és három Kötés-horgolás Nufinak, meg jó hosszú cipőfűző a sárga csizmámba.
Kicsi piac volt. A köd, vagy az ünnepek? Nem tudom miért.

Itthon újabb előadóra bukkantam. Szőkített hajú világjáró meséli a kalandjait Délamerikáról, az európai piramisokról, orosz ufológiáról.
Érdekes előadó, még nem tudom, mi lesz a véleményem.
Az előadásai félbemeradnak, és több DVD-t is árul, gondolom ezek ízelítők, s akinek telik rá, sponzorálhatja.

Kinéztem pár detektoros rádiót a gugli keresőjén, és  feltekertem egy befőttes üvegre, meg egy darab műanyag csőre zománcos vezetéket. Az egyik 300uH, a másik 1.17mH lett. Gondoltam, megnézem, mit hoz le valami forgókondival. Még antennát kell kifeszítenem a lakásban, vagya a padláson.Orosz tűs diódával akarom megszólaltatni, majd számítógépes hangdobozról meg is hallgatom.

Végiggyalogoltam egy 4-es programot a futópadon 10-es emelkedőn. Ez az utóbbi időben kimaradó mozgás helyettesítésére jó.

Szántai előadásai megyerték Nufi tetszését, és Csaba királyfiról szóló elemzésében hol Mátyás, hol Attila kerül elő, akkor libbent a címnek leírt szöveg az agyamba. Annál is inkább, mert ha minden név beszédes név, akkor Attilában is szabad keresgélni.
Ugye?

Nincsenek megjegyzések: