2014. január 14., kedd

Cirmos cica haj

Cirmos cica haj
Hová lett a vaj?
Ott látom a bajúszodon,
most lesz neked jaj.

....
Cirmos cicahaj
Hová lett tavaly?
Ott látom a baj-úszódon.
Most lesz neked... Jaj!

Lehet egy gyermekdalt többféleképpen értelmezni?
Ha már felmerül a kérdés, akkor nekem sikerült.
Múlik az idő. Először csak cirmos lesz, szürkecsíkos a haj. Aztán egyre ritkább. Sőt, hogy a látszat megmaradjon, lecsúszik a szőr, és bajúsz lesz belőle.
 S ha már felnőttünk hozzá, akkor jön a jaj.

Az utolsó osztálytalálkozónk nem oly régen volt. Sokan eljöttek. Többen talán, mint eddig. A Szentpéteri kapui temető előtt gyülekeztünk Bodnár Attila sírjára vittünk virágot. Ő - padtársam volt - ment el leghamarabb.
Sári elejtett egy mondatot, hogy elértük a kort, várhatóan egyre kevesebben leszünk.
Bennem pedig azonnal kivirágzott a fekete humor, hogy majd ide hozzuk a virágot, és Attila szétosztja.
Bunkóságom nem osztottam meg másokkal. Benn maradt, csak így a nagy nyilvánosság előtt merem elmondani.
Sári már tudott valamit.
Elment a következő Attila. Kozák Attila. Január 3-án, az ötvenedik születésnapján.
Dancs Micu hívott fel a hírrel telefonon. Beszélni is akart róla, meg nem is nagyon tudott. Vele ült egy padban, és több emléke van Attiláról, mint nekem.
Én szabadkoztam, mert nem olvastam napok óta a leveleim. Bélának napok óta megy a hasa, Nufi is egyre náthásabb, nekem is kiült a szám szélére a herpesz.
Próbáltam magam menteni.. mentegetni, de ebből panaszroham nézett ki, Micu kifarolt a témából.
Úgy jártam, mint Karinthy a nyúlsimogatással. Illetve annyira nem, mert nem próbáltam tovább magyarázni a bizonyítványomat.
Itt még leírom, nem vagyok rend-es ember. Ha valamire rápörgök, akkor azt tudom rend-szeresen csinálni. Még a villanyleveles-ládámat is megnézni. Máskor pedig nem.
Más programok foglalkoztatnak.
Attila sem megy ki a fejemből. Persze az önzésnek mián. Apám halálakor fogalmazódott meg: A következők már mi vagyunk.
Két Attila is megy elöl.
... de nekem még dolgom van itt.

Nincsenek megjegyzések: