2014. január 16., csütörtök

Egy kis varjú-történelem

Idézetekkel kezdek. Karácsony János A magyar észjárás kötetéből.



Ennyit a bloggerről.
Csinálnom kell(ett) táblázatot, mert így élvezhetetlen.

......
Ha nem rémül el valaki ennyi szövegtől, akkor is viszonylag nehéz olvasni. Igaz, az első két oldal után megszokható a stílus, és jön az élvezet.
Mármint a pillanatnyi politikai helyzet felismerése.
A központosított hatalom bármilyen embereket rángat ki a politikai küzdőtérre, mégis a varjú alá kerül.
A túlélés pedig már a török korban - így írták le más szerzők is, de lehet, hogy korábban-későbben is - szóval az ökonomikus önellátó, 'nem fogyasztó' ember életképes marad ott is, ahol a túlszakosodott ember kivész.
Érdekes felismerésem, vagy inkább rácsodálkozásom a mindennel összefüggő világról nem szűnik meg. Csak nagy bociszemeket mereszt a világra.

3 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Most jut eszembe, hogy valamikor, mikor még nem volt internet, olvastam Karácsony Jánostól valamit ami nagyon tetszett. Utánanézek. Kösz, hogy emlékeztettél rá...

Hanczur írta...

Szívesen!
Ez a könyv egy után-nyomása lehet a réginek. Régóta ott figyel a polcomon, és most vettem elő. Mostanra értem meg rá. Inkább csak ráéreztem vala, mikor megvettem.

Erika Mate írta...

Ezt a"passziv rezisztencia" jellemzo egyes anyaorszagtol elszakadt magyarokra -meg nagyobb mertekben mint a hazaiakra...