2014. február 19., szerda

A hazug embert hamarabb utolérni, ha sánta!

Ismét egy vicc a hetvenes évekből... vagy a nyolcvanasból.
Most egy darabig nem hazudhatok. Sikerült meghúzni a lábam.
Ma jött a kolbászos ember, és nem nagyon volt helye megállni az autójával. Laci szomszéd most is a kapu előtt parkolt, hát a kolbászos ember az utcánkat zárta el.
Beszélgetni kezdtünk, mint két ember, akinek fontos, mit gondol a másik, de félre kellett állnia, más is közlekedni kívánt. Ezalatt letettem a kolbászos csomagot a papíros kuka tetejére. Három lépés, nem távolság. A terefere közben visszapillogtam. mert a macsek Laci szomszédot is megkurtította már. A hússal behúzódott a konyhaszekrény mögé játszani, a gazdi meg ehetett mást.
Amint megmozdult a kolbász, ugrottam, és akkorát roppant a vádlimban valami.... szóval nagyot. Macska meg sehol. Hazasántikálni meg nehéz volt a lépcsőn.
Most kényszerpihi. Nufi örülhet, mert a gumiszobához láncolhat.
Addig meg a kapanadze generátor alkatrészeit kaparom össze.
Ez egy olyan tesla tekercs, ami a földből húz elő energiát.
Van egy 50Hz-es modulátora, egy nagyfesz oszcillátora, és a 220V-os tekercséről lehet levenni 1-2-3kW-nyi energiát is. Az indításhoz kell 9-12V, aztán eljár magától. A földelést pedig földbe ásott vasvalamiből kell biztosítani hozzá.
Elvileg a föld mágnesességéből szerez, vagy az ott hatalmas mennyiségű elektronból szív föl, de majd kiderül, ha nekem is beindul.
A nagyfesz oszcillátora egy orosz feliratú transzformátor. Valami újlatin honlapon bukkantam rá a sortrafó rajzára is, mire leesett (a tantusz), hogy pont az kell, amit pár éve továbbadtam egy Elektrotanyás ifjúnak. Hála a gyűjtögető szellememnek, van azért még használt. Géza barátom volt orosz tévéjéből. A sokszorozó már elkopott belőle, képcsövet meg nem adott hozzá, szerintem az összes ellenállás is abból fog kikerülni. Csak a modulátor ák. lesz házilag összeállított darlingtonból. Az ott dokumnetált KT809A és KT808A ugyanis nem komplementer, hanem két NPN teljesítménytranyó az én katalógusaim alapján.
Majdnem biztos, hogy több volt (szovjet) köztársaság is használja a cirill feliratos csodabogarait, én meg inkább az elvi rajz után fogok menni.
Tegnap összevadásztam több változatot is. Az egyiken két NPN tranyót osztott tekercsről használtak, mint a régi zsebrádiók végfokjában, de ha ez így beindul, akkor én is változtathatok rajta. 50Hz-et bármivel tudok erősíteni, még akár FET is lehet. (Ilyen rajzot is leltem. Ezt sem kell kitalálni.)
Az 50Hz-et cmos kapukkal állítja elő, és arra is találtam 555-ös megoldást.
Ami nekem nagyon furi, hogy a nagyfeszültséget szikraközön átívelve adja a Tesla trafónak.
Ja, és ez lesz a legérdekesebb, mert 20db ferritgyűrűt kell hozzá összevakarnom.
Négy centis nincs is. Hármas van. Itt az ideje a tápbontogatásoknak.

2 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Ha a földből kiszívjuk a mágnesességet, repülhetünk az űrbe...:-)

Hanczur írta...

Nem az zűrbe. :-)
Én inkább úgy gondolkozom, mint ahogy a kalapácsot is felhasználjuk szögbeverésre. Nekilódítunk valamit, ami a földben van, és többet kapunk belőle, mint amit beleraktunk. A kalapács talpa kemény, és a lendített tömeg energiája hasznosul, amikor a szög becsúszik a fába. Ugyanennyi energiával a hüvelykeddel nem tolnád be.