2014. február 9., vasárnap

Egy napnyi szünetet kapott az sz'ámítógépem

Be sem kapcsoltam. Ritka ünnep lehett neki.
Legújabb tevékenységem a ragasztgatás.
Pár éve levetette magát a szerkrény tetejéről az angol szótáram. Sikerült a nyakát törni. Nagyjából a felénél elhasadt a ragasztása, és a a hátlapja sem fogta össze.
Amint kiderítettem, papírragasztóval rögzítették a könyv gerincét. Én pedig egy trikómból vágtam megfelelő méretű csíkot, és átáztattam enyvvel.
A zacskón az állt, 2-4xes mennyiségű lágy vizet adjak hozzá, és legfeljebb hatvan fokon ragasszam.
A radiátorok majdnem negyven fokon tartották, s bár nem vártam ki a 24 órát, elég híg löttyöt kaptam. Ebben húztam végig a rongyot, majd ráfektettem a könyv gerincére. Persze a lapokat előtte pillanatszorítóval rögzítettem.
A külső gerinctakarót pedig ráfordítottam, és széles cellux-szal húzattam a fedlapokhoz.
Néhány óra múlva, de lehet, hogy túl keveset vártam, kinyitottam, és nem tartott semmit. Erre mérgemben technokol rapid-szerű UHU ragasztóval itattam át a korábbi rongyos illesztést, és másnapra gyönyörűen megragadt.
Nosza, újra töltöttem pár csepp ioncserélt vizet a ragasztóra, és még két könyvet végigtaknyoltam vele. Ujjbegyel, mert érezni akartam, hol éri, hol nem.
Egy nap száradás után mindkét könyv ismét egyben van.

A GPS nem ad életjelet, hiába tötöttem fel az akkuját.
Még megpróbálom PC-ről megszólítani USB-n keresztül, aztán lemondok róla.

Tévedtem.
Ha be is kapcsolom, akkor a feltöltött aksival mégis működik. :-)

Nincsenek megjegyzések: