2014. február 14., péntek

Kifordított rádió


Remek ötletem támadt. Legalábbis most még tetszik.
Talátam egy kicsit összezúzott rádiót is a parton tegnap. Már kimostam, és szárad a radiátoron.
Ennek az URH részét fogom kicsit megváltoztatni.
A saját oszcillátorát visszajuttatni a bemeneti erősítőre, és onnét kijuttatni, mint signal generátorjelet.




Gondoltam, hogy az FM első KF helyére bekötök egy VHF balunt, és onnét vezetem vissza a bemenetre.

FM -> Frekvenciamodulált, azaz az URH rádió
KF -> középfrekvenciás erősítő
BALUN -> balanced-unbalanced, azaz aszimmetrizáló rádiófrekvenciás transzformátor.
VHF - Very High Freqvency azaz nagyon nagy, de gyakorlatilag az a tartománya a rezgésnek, ahol a csöves tévék csatornaváltói keresték meg az egyes műsort.
Ma már csak központi antennán használják tévéadás átvitelére.

Még meg kell szűntetnem az eredeti kapcsolatot a nagyfrekis erősítő és az oszci között.
Az előerősítőre azért van szükségem, mert ha bármilyen terhelést akasztok az oszcira, az minimum elhangolódik, de inkább meg is áll.
A bemeneti erősítő pedig eleve ezen a sávon dolgozik.
Ha a szkópon látható lesz a rezgés, már nyert ügyem van. Igaz, még nincs másik rádióval hallható jel, de már a hangolásjelző mutatni fogja.

Nincsenek megjegyzések: