2014. február 17., hétfő

nyolcas ablak

Tegnap feltoltam vagy háromszor. Törés nincs hozzá, illetve nem működik, de harminc nap éppen elegendő a kipróbáláshoz. Igaza van a terjesztőnek.
Először egy vistaról felújított hetesre gyötörtem fel. Már működgetett is, de akadozott mindenfelé. Beletettem a 1gb-os Asus videovezérlőt, persze annak nagyobb táp kell, és azzal is valamiért nehezen indult, s sikerült minden egérkattintásra percek után válaszoló gépet alkotnom.
Finom.
Közben kiporoltam az Attila donornak hozott gépét, és kicseréltem a tápjában a púpos kondit. Autós nyelven pöcc-röff indult UHU 1.2 változattal. Sulinetes masina, és mintha ráöntötték volna.
Abből is átpakoltam a  frissen megjavított tápot, de a 'nyócas' csak nem gyógyult meg.
Kivallattam a donor gép két vincsjét. A lapos 40 gigás kuka. Megfőzhették, mert nem válaszol. 2002 környékén nekem is elpusztult a cégnél kettő is. Ki sem cserélték. Későbbi gépekben már külön ventillátorral adták el.
A 80 gigás pedig csak félig telepített nyomokat mutatott.
Erre már felkapaszkodott normális sebességgel a 'nyócas'. Pontosítok, nyócpontegyes.
Ez ugyan 32 bites változat, és az első bejelentkező jelszót azonnal elfelejtettem, de az újratelepítésnél felfigyeltem, mi kínja volt a korábbi rátelepítéseknek.
Ha az oprendszer partícionál, akkor egy segéd, nem látható partíciót is alkot, és annak a mérete minél újabb, annál nagyobb. Jelen körülmények között majdnem 400 megabyte.
Sejtem, mire való, de biztosat még nem tudok, hát inkább nem elemzem tovább, az újratelepítéseknél: mentés és szűztelepítés lesz eztán is. Vagy partíciómozgató programmal szélesítgetem, de az sem szokott gyorsabb 'levődni' . :-) (Hogy volt törzsőrmesterem, Dzsipuka szellemét megidézzem.)
Egyenlőre itt megállok, mert Attila még nem döntött, megvegyem-e neki a javasolt gépet, és fog ő még pár kört futni, amíg visszatér hozzám.
Annyit már megtanultam, hogy csak ha elhozta rá a pénzt, akkor veszem meg a hozzávalót. Mellesleg most nem is volna miből. 

*

Érdekes ez a nyócas. Az első újrabootok sokáig fekete képernyővel jönnek fel. Ott az egérkurzor, de semmi több.
Állítom, hogy most megy vissza mindenféle info. No meg frissít.

Így sikerül fényképezni a sötét konyhában vaku nélkül.

Nincsenek megjegyzések: