2014. február 6., csütörtök

Vannak napok....

....
Csak tudnám, mit is akartam írni, amikor a címet megfogalmaztam!
Tegnap meglátogattam Gézát. Valószínűleg nagyon fel voltam dobva, és először ömlött belőlem a mostanában befogadott őstörténelem. Meg más is. Kicsit keseregtünk egymás anyagi helyzetén. Jutott némi politizálásra is idő. Két teát is megittunk. Géza a kedvemért összesen két cigarettával beérte.
Sokkal nyugodtabban beszél, ha politikáról van szó, bár nagyon nem áll távol a nézetünk egymástól.
Néha  MJ-nek lenne jó leírni, hogy... aztán rájövök, hogy minek! Nem értek a politikához. Annyit tudok csak, hogy aki bársonyszékbe kerül, az nem hatalmat kap, hanem kiteszi a fényképét az országnak, hogy köpködjék.
Amíg a  - gazdasági - határok ennyire nyitva vannak, nem is lehet önálló politikánk. Ki melyik távirányítóról működik, aszerint forog a propellere. Azt meg ugye ne várjuk, hogy bármelyik is a napi nyolc óra után leüljön a kaptafa mellé, és felhúzza rá a házmester cipőjét megfoltozni. Fizikai értékteremtése nem ők valók. Legfeljebb azt várhatjuk el, bocsánat semmit sem várhatunk, csak remélhetjük, hogy békén hagynak. Akkor ki-ki arra fordítja a figyelmét, amihez ért. A többi egymás között rendeződik.
Felfogtam, hogy egy hatalom csak a  központosított erőforrásokból nőhet ki. A jólét érzése pedig nem ettől születik meg.
Egy pecás a háromlábú kényelmetlen széken kucorogva is izgalomba jön, amint megmoccan az úszó, legyen bár mínusz húsz fok, és minden lehelete koppanjon a lék peremén.
Látom, mennyire nyomul a központosítás, és ahogy a kutyákba kötelező csipet ültetni, úgy nekem jobban tetszik a régi erdőkerülős módszer.  A vadorzáson kapott kutyát lelövi, ha szelídet talál, akkor megfogja, és odaajándékozza valakinek, de mondjuk faluhelyen ismerheti is a gazdát, s néhány féldeciért hurokkal hazavezetheti a kóbor ebet.
Agyonszabályozni, mindenkit mindenkitől függővé tenni, és felfűzni egy parancsuralmi fa ágára-bogára-gyökerére.... Értelmetlen, akarom mondani élhetetlen.


3 megjegyzés:

MJ írta...

Én sem értek hozzá. :) Csak hozzászólok. Olyan ez mint a foci. Ahhoz is mindenki hozzászól és az eredményeket elnézve senki nem ért hozzá.

Hanczur írta...

Tévedsz. Én nem csak nem értek a focihoz, de nem is érdekel. :-) Vagyis nem fogok hozzászólni.

MJ írta...

Ez szuper! Akkor már vagyunk ketten ... csak fentebb meg ne tudják! :)