2014. április 17., csütörtök

Mennyit lehet rajta nyerni?

Eladó a lakásunk.
Nem újdonság, többször is írtam már róla. Kinn a tábla a kerítésen. Ingyenes és fizető hirdetőkkel is van megállípodásunk.
Egy órája csengett Nufi telefonja. Érdeklődő a lakásra. Itt áll a ház előtt.
Én éppen a bozontomtól szabadultam meg, magamra kellett kapnom valamit. Úgy mentem le a lépcsőn.
Kistányérnyi lapos telefonjával a kezében ötvenes hölgy álldogált. Az a ki ha ő nem fajta. Bejött, mindenre volt pár fitymáló szava. Az első kérdése, hogy mennyit engednék az árból, meg hogy négy milliót rá kellene költeni, meg hogy a falak állapota a legrosszabb.
Mindezt Béla előszobájában simogatva a glettelt, szakember készítette falon adta elő.
Komolytalan. De azért végigvezettem a felső lakáson is. Látszott rajta, hogy lakással házal, és nem lát gyors hasznot az ingatlanunkban.
Még fényképet sem akart készíteni, és közben lerázott valakit a telefonon. Gondolom, másokkal is szkenneli a környéket.
Vajon miért nem olyan jön ide, aki az árból tudja, hogy itt van  még mit tenni, de elég nagy lakáshoz jut.
Deseda mellett az úton láttam egy frissen leaszfaltozott utcát. Az egyik oldalon egyforma téglalap telkek sorakoztak. Az elején kiépített áramvételi lehetőség mérőórákkal. Az jutott eszembe, hogy ez is falanszter lesz.
Ezt a külön csövön bejutást kereste a hölgy is a lakásbejárathoz.
Ez a ház 1930-ban épült. Emberi léptékű ajtókkal, ablakokkal, és nem egyenmintára.
A masszív, 50cm vastag falak még állni fognak, mikor a vékony téglaépületek már bontókalapács alá kerülnek.
Csak hát meg kell várnom azt az embert, aki itt otthont, s nem az üzletet keresi.

2 megjegyzés:

MJ írta...

Megleled. Előbb vagy utóbb, de megérkezik. :)

Hanczur írta...

A türelem rózsát terem... és egyéb termeket is ismerek.