2014. május 28., szerda

Bosszantó

Kezdenek megint nem menni a dolgaim. Az autó hegesztését nem vállalta a lakatos. Laci szomszéd hozott egy sürgős fúrógépet. A vezetéke direktbe kötve, kapcsoló nincs, a fele markolat hiányzik. Bedugva leverte az automatát.
Ami madzag bement, azt mind összecsavarták, és szigszalag...
Összeforrasztottam a megfelelő vezetékeket, majd megkérdeztem, hogy végre felcsavarozza-e nekem a tetőn azt a deszkát, amit két hete ígérget. Bár tegnap még a fűnyíróját is megjavítottam, ismét azt felelte, hogy holnap.
Ekkor pöccentem be, hogy köszönöm szépen, akkor nem kérem.
Ilyen holnap volt már pár, és ez azt jelenti, hogy kilesi, mikor nem vagyok látótávolban, és csak akkor jön haza.
Nekem ne bújkáljon, és elég ma felbosszantani magam, holmap már nem akarom!
Kavartam még autóügyben pár ismerős után, úgy tűnik, Miskolcon fogom megoldani, illetve a környéken. A jövő héten elbumlizok Komjátiba, ott lepakolok, és addig itt el akarok varrni pár nyitva hagyott munkaszálat.
A fényreklámot ma is csak kipakoltam, a programjához valami mesterjelszó kellene, különben nem tudom kiválasztani a soros portot, amin kommunikál a számítógép a reklámdoboz agyával.
Másik Laci szomszéd felvakolta nekem a megjavított házsarkot, de elfogyott a habarcs, ma hoztam másikat.
Persze a fúrót ő intézte, nem az egyik Laci szomszéd, és még kapcsolót is kért rá, meg hozott is, de nem belevalót.
Szerencsére volt roncsból eredeti.
Már csak a markolaton kellett valamit alkotni, hogy ne fogjon rajta rázósat.
Amíg csak összeforrasztott vezeték volt elég lett volna valami fadarabot rászigszalagozni. Nem fúrónak, csak ragasztókeverésre fogják használni.
(Házszigeteléshez a nikecell ragasztóját. Olyasmi, mint a vakolat.)
Így viszont csavaros rögzítésű a kapcsoló, megérinthető lenne a 230V.
Találtam hozzá Hypo dobozt, abból tekertem szigetelést.
Legalább egy dolog megoldódott.
Gábor - miskolci szomszédom - felhívott telefonon, anyun keresztül őt is megkerestem. Fényező egy műhelyben, és ott talán megoldják a Hondát. Holnapra megkérdi.
Nufi hozott új olvasnivalót. Nyelvtan és kommunikáció c. tankönyvet. A 8-9. osztályos gimnazistáknak szólóból az első két fejezeten átrágtam magam. Nem vastag, s a kommunikáció magyarázata egyszerű volt. Majd meglátom, ad-e valami újat. Eddig felfogom egy a mai gimisnek szánt 'uru'-t.

3 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

A kipufogó csövet az autónknál én mind bütykölöm, a híres kipufogós cég azt mondja nincs mit kezdjen vele, kotyog, mert az illesztésnél az egyik cső átmérője nagyobb, ezért hozzáér az autóhoz és fertelmesen rezonál az egész autó. Ilyen tűzálló szigeteléssel szoktam időnként kipöckölni. Beválik...

Hanczur írta...

Jó lenne látni azt a kipufogót, mert a csőillesztéseknél a tűzkarika biztosítja a tömítést. Ez egy kúpos gyűrű. Az egyik oldalán lapos felületre fekszik fel, a másik oldalon a kúpos rész belecsúszik a csőbe. Erre még lehet e kipufogótömítő pasztát kenni, de nekem nem kellett.
A gyűrű anyaga olyasmi, mint a fémszálakból készült dörzsi szivacs.
A tömítés ennek ellenére jó, mert ha ott hézag maradna, akkor az autó kipufogójában megjelenő oxigént mutatja a gázelemző, vagy kiolvasható megfelelő programmal a lambda szondából is az euro steckeren keresztül.
Ez utóbbi csak autószerelőknek kifizetődő, mezei tulajnak ez inkább űrtechnika.. illetve annak kommunikálják a fel(ki)használói.

MJ írta...

Úgy látszik egy "kipufogóban evezünk". Nekem is kellene keresnem egy jó mestert.