2014. május 16., péntek

Mennyire nehéz Németh Lászlót felolvasni?

Nem könnyű. Az Irgalom volt az elmúlt hét.. hetek olvasmánya. Nufi reggeli és ebéd közben élvezhette a küzdelmemet, de a végére egész ügyesnek éreztem magam.
Annál is inkább, mert magamra ismerek a magyarázó mellékmondat beszúrásában egy szöveg szétdarabolásában, de a pontosság megkívánja ezt az eszközt.
Ő ezt nagyon tudja, én meg felolvasás közben "hová puffereljek hangsúlyt?" küzdelmet folytattam. Mégis egyre folyamatosabbnak éreztem a felolvasást.
A történet egy medika körül forog. A széplány nagyon tanul, és hazavárja apját az első VH után hadifogságból, anyja pedig már gondoskodott helyettesről.
A papa hazaér, a házasság meginog, a felnőttsorba kerülő orvostanhallgatót kerülgeitk a fiúk. Barátnője lecsapja kezéről a szépfiút, de van egy sánta jelenkező, aki állásba segíti Cinkotán olyan kórházba, ahol haldoklókat kísérnek figyelemmel, s könnyítik meg a szenvedés utolsó napjait.
Végigjárja NL. a falusi és városban élő rokonságot, kedvenc részem pedig a ma már nem létező szakma leírása volt. Egy kézikocsival dolgozó hordártörténet. Apja holmiját vonszolja Ágnessel - a főhős neve - keresztül Budapesten holmiját, mert elköltözik az öreg nagynénihez a.
Hihetetlenül pontos, és kidolgozott mű. Nem tudom, olvastam-e már valaha is ilyet. Mintha magam éltem volna meg a történteket, és Nufi sem akart azonnal másik olvasmányba kezdeni. Úgy tűnik, tetszett neki is.

Nincsenek megjegyzések: