2014. május 27., kedd

Nufi a tapigépen


Új 'családtag' érkezett.  Beköltözött egy simogatni való gép. Tanuljuk mindketten.  Nufi már rég kinézte de drágának tűnt, most pedig felfedeztem az elfogadható árú csodabogarat. No nem rögtön a legolcsóbbat kerestem ki, mert kétmagos procival majdnem ugyanannyiért találtam mint az egymagost. AKAI. Ők gyártották. Lekarikáztam érte a Karinthy útra, és azóta igazi örömöt is látok az arcán... meg bosszankodást, de a felfedezés öröme a nagyobb.
Már tud ékezetes betűt kicsikarni, és bekonfigoltuk a levelező kliensét, de a gmail böngészőből is működik.
Az előbbi beállításánál kicsit megdolgoztatott, mert lekapcsolta a wifi hozzáférést, és sehogy sem akart felcsatlakozni kapcsolat nélküli üzemmódban. :-)
Nem baj. Ezt kell szeretni.
Ilyen hálózatosdinál mindig ki kell ürítenem a routerem memóriáját, mert a wpa jelszavam elfelejtem, és 0-ról indul minden.
Van egy megbízhatatlan öreg router is, ami hol fel jön, hol meg nem, de azzal beigazítom a hálózatot, hogy emlékszem-e a szolgáltatói adatokra. (név, jelszó) Ez már megy fejből, akkor jöhet a többi.
Micro SD kártyán átvittem a jelszót, de nincs rajta editor program, vagyis a copy and paste  már a kijelöléskor nem működik. Naná, hogy egyenként kellett a sok jelet-számot átbillentyűzni.
Azóta ez is megy, már csak a Béla gépét kell újra felfűzni a hálóra.
A játék - elárulom, egy Tablet, vagy táblagép, vagy maroksimi. Szép, szép, de egy öreg gépen freedossal én többet tudok 'élvezkedni', mint ezen.
Ha valami oszcilloszkóp, vagy diag szoftver volna rá, talán. Így viszont nem vagyok veszélyben.
A gyors masinám éppen beadta a kulcsot. Először csak a PS/2 billentyűzetet felejtette el, majd az USB-set is.
Illetve grafikus felületen bootolás, jelszó után belépéskor egy képernyő törlés következett, és elmúlt az egér.
Mondom, valami rossz frissítés, felhoztam a win7-et. Ott is.
Akkor ez nem nyert.
Ísteni szerencse, hogy Nufinak vettem tartalék gépet. Ez a HP bírja a meleget.

Nincsenek megjegyzések: