2014. június 12., csütörtök

2014 június 13 péntek

Babonások figyelem! 13 és péntek.
Nekem a tegnap volt valódi csütörtök.
Pár napja bemutattam egy madarat. A meggyfán fényképeztem le. Nagyobb galamb méretű szárnyas.
Tegnap reggel robbanásszerű csiripelés közepedte nagy szárnysuhogással kiviharzott a lombok közül, és a karmai között tartott veréb más nem kiabált. A diófán igazgatta még a ragadozó, madárszemetnéztünk - mégsem nevezhetem farkasszemnek! - és tovarepült.
Alighanem a tornácunk oszlopán fészkelők közül volt egy. Ma reggel nem is fogadott a szokásos verébhang.
Kipakoltam a gangra az autórádiót. Hozzá a tápegységet, a műszereket, csavarhúzót, és közbn megérkezett a gazdája.
Beszélgettünk, a rádió egy LED-je kacsingatott, ezen kívül semmire sem reagált.
A levehető előlapja - nem NDK turmixgép, mégis van neki - tartalmazza a kijelzőt és a billentyűket. Szétcsavaroztam azt is. Benne ragacsos koszra bukkantam. Azt is kimostam. Így szétszedve kap 5V-ot, ezen túl nincs életjel.
A szkóp 250mV brummot mutatott, átállítottam a tápot, hogy az se legyen oka bárminek, majd egy átkötésnek nézett valami szikrázni kezdett.
A tápvezetéken a védődióda. Már csak a két lába volt meg, a belseje tokostól elfüstölt.
Ez nekem azt jelenti, hogy az akkut fordítva dugták rá.  Ez még persze nem elég, mert csak kiveri az autóban a biztosítékot, és kész. Na itt nem volt biztosíítva az a 13V.
Ez csak a nyomokból.
Ezek után továbbméregetve a billentyűzetmátrix két vonalon elleállásosztóval működik. Attól függ, melyik pontját nyomják meg, 0 és 5V közötti feszültséget kap a vezérlőprocesszor.
Ez a processzor csak 0 vagy 5V-ot kapott. Az a láb zárlatban van test vagy táp felé. fejből már nem tudom. A kijelzővezérlő sem csal az LCD-re semmit.
Ezek után nem merem azt mondani, hogy rendeljük meg a két ic-t, mert nem vagyok benne biztos, hogy a szintézer megúszta.
Van itt még pár autórádióroncs. Tavaly ia kaptam valakitől, és el is hoztam otthonról, ami volt. Na végfok egyikben sincs, vagy amelyikben van, az is elég gyűrött, kezlőszervek hiányoznak.
Felkutattam az e-bay-t, Vaterát, mit lehet ajánlani, de estére igérte magát a srác, és nem jött vissza.  Nem szeretek rossz hírt mondani, és még túl sem lehettem rajta...

2 megjegyzés:

MJ írta...

Nem vagyok babonás. ...Ezt lekopogom. :)
Megnéztem párszor azt a madarat, rá is nagyítottam és nem tudom eldönteni kiféle, miféle?
Kellemes hétvégét! :)

Hanczur írta...

Pista bácsi azt mondta, hogy kánya, nekem meg a vércse jutott eszembe, de csak a piros szakálla miatt. Az olyan véres.
Távoli a fénykép, kivágtam nagyobból, hogy egyáltalán felfedezhető legyen. A fénykép eredetifelbontásán apró folt csupán a madár.
Ha közelebb is enged, majd lesz jobb is róla.