2014. június 15., vasárnap

2014 június 15

A telefonom épp aludni tért. Itt az ablakban fel-felvilágít, és felszólít, válasszak szolgáltatót. Két szlovák és a westel, amit ma már t-mobile.hu-nak hívnak. Ha automatán hagynám, a gatyámat lerántanák, annyiba kerülne egy-egy hívás. Még ha engem hívnak is. A kézi beállítás pedig figyelemfelkeltésként bekapcsolja a világítást, ezért hamar lemerül. Van a fogyasztói társadalomnak gógyija. Ha pedig így hagyom, kapom a fejmosást, mert nem vagyok elérhető.
De jöjjön inkább a szombat. Reggel nem hozta a szivattyút, aki ígérte. Mekk-gondolhatta magát. A szomszéd elkérte a kádamat kölcsön tehénitatónak. Mondom, tényleg csak kölcsön. A mertről később esett szó.
Kirámoltam végre a ruhákat a hátizsákokból a szekrényekbe, tovább mosogattam a gáztűzhelyet, amihet a PB gázos szelepeket hoztam. Az egyik vasöntvénye el van törve. Amit bontottam otthon, annak ez már alumínium.Viszont a törés nem zavarta a használatot, ha sikerül beletenni a szelepet, nem fogom kicserélni.
A kádat is szemügyre vettem. A kerítésen átemelni lehetetlen. Öntöttvas. Egyedül alig bírom mozgatni.
Esővizet gyűjtöttem a csatornából, most pedig be fogom eredeti szerepére, mert a műanyag 'kádam' már repedezik. A tetején a fül alatt jó 10cm-nyi repedés van, és el is engedi a vizet.
Az önöttvas kádat télire behúzom a ház mögé, és leborítom. Ne  fagyjon szét, és szem előtt se legyen. Itt ugyan nem lopnak, de értelmetlen csalogatni a vándorkereskedőket a látvánnyal. Tavaly előtt már  a Hondát is kérték 'vasba'.
Felborítva a talpára a kádat, jókora hangyavárat találtam alatta.
A tégla mutatja, mekkora a dombocska.
A kádat kisúroltam, s közben úgy döntöttem, inkább a műanyagot adom oda itatónak. A tehén nem fog beleülni fürödni - így tán nem reped tovább - , és kb fele annyi víz elfér így is benne, minta a kádban.
Anyut felhívtam telefonon, ha vasárnap kinn jár a piacon, nézzen nekem a lefolyóhoz  gumidugót. A zsarnais margarinkörútba belefér.
Íme a kád is. Szitáltam bele homokot - olcsóbb, mint a súrolópor, és hatékonyabb is - , és kétszerre - mert az eső lebeszélt egy időre a munkáról - kitakarítottam.
Még egy állványt kell összetákolnom a víztartálynak, és feltenni fej fölé, akkor teljes hétvégi telek  komfortban létezhetek itt.
Az időváltozás pedig hozott egy olyan aluszékonyságot ebéd utánra - vagy az öt tojás? - hogy belealudtam Pap Gábor új videojába.  Egyébként is túl sok töltelék volt benne, a lényeg elsikkadt. Nem a János vitéz elemzése lesz a kedvencem az előadásaiból.
Estére hagytam a Grundig tévém hibáját. A tápjából száradt pufferkondit cseréltem, de még a szinkroncsatoló, vagy leválasztó körében van hiba. Rövid idő múlva futni kezd a kép, viszont a zsibbadt agyammal éjfélkor inkább eldűltem, nem fejeztem be a javítást.  Reggel nyolcig nem is ébredtem fel.

Nincsenek megjegyzések: