2014. június 21., szombat

2014 június 22

Valami ünnep van, mert Nufi mondta tegnap. Körmenet lesz a katolikusoknak, megtapodják a virágokat. Tegnap volt a leghosszabb nappal az évben. Gondolom, ennek adtak vallási köntöst elődeink.
Jókora zuhik tarkították a napot. Először a kocsitakarításkor jött. Kiporszívózni akartam, de megállított a vízfüggöny. Bebújtam és ecsettel húztam össze a port a padlólemez homorulatán. A fejem fölött döngött a sok vízcsepp, a kárpit sem csillapította a hangokat. Bumm bumm ratatata.
A küszöböt, s a sárvédő javítóíveket beraktam a komorába, ne kezdjen rozsdálni beépítés előtt.
Végül sikerült kiporszívózni, és felkötni a bringát a tetőcsomagtartóra. Elindultam. Már a dobódéli tó magasságához közel jutott eszembe, hogy jó lett volna betenni a vasakat. Spuri vissza érte. Szerencsére még így is korán érkeztem.
Haza már két keréken. Átmentem még Arzénhoz - időt kérni -, hogy hadd fejezzem be ezt a tűzhelyét, s csak utána fognék  a másikhoz. Még tele a gang a Honda tartalmával, meg valószínűleg az új tűzhelyén szelepet kell cserélni, és az Miskolcon kapható legközelebb.
No, ott is elkapott a zuhé. Álltunk az ajtóban, és csak reménykedtem benne, hogy nem tart soká.
Igazi mosó eső volt. Nagy vízmennyiség rövid idő alatt. Jég nem volt.
Itthon meg legeltem még a meggyfáról és a málnásról is. Ja, meg epret.
Az ebéd nem volt túl vastag. Zöldésglevest főztem - tudom, a csirkefarhát miatt ezt húslevesnek kell hívni - és az hamar kiürül.
Az alaphangulat meg az volt, hogy hideg van.
Még szétkaptam Edit porszívóját. Állítólag hol megy, hol nem. Vagy kapcsoló, vagy a motor műanyagházas csatlakozója gyanús. Rámsötétedett, majd ma befejezem.
Este pedig Dávid Gyula előadására aludtam el.  Az előadás eleje a relativitás elmélet és a gravitáció kapcsolatáról szólt. Ismerem már, nem először hallgatom, csak mindig más összefüggésbe illeszkedik bele.

Nincsenek megjegyzések: