2014. június 8., vasárnap

2014 június 9

Régen az utolsó tanítási nap június 8 volt.
 Tegnap jöttem Komjátiba délután.
Hosszú bepakolás előzte meg a forró nyári napon vezetést. Laci szomszédék bulit tartottak az udvaron, én meg csak jártam le-fel a lépcsőkön, hurcoltam a bőröndöket, táskákat, egyebeket a kocsiba.
Az úton énekeltem végig. Jókedvemben? Könnyű lenne ráfogni, de inkább a mozgás kedvéért.Ne álljon be a nyakam a négy órás úton.
Itt pedig lepakoltam a szobába, meg a tornácra. Estére nem sok tennivalót szántam magamnak. Szerintem még tíz óra sem lehetett, és már aludni is tértem.
Reggel pedig öt előtt nyílt ki a szemem. Otthon ez sem működik így.
Előhúztam Németh László könyvét, és két naplórészletet olvastam el. Sajkódi magányáról szólt az egyik. Belefeledkezik a növények egyszerű életébe. Zsendüléstől szentülésig.
Még nem maradhatok itt. Az autó hegesztését kell intéznem. Anyuékhoz megyek ma este, és holnap meg elnézek a mesterekhez.
Még nem szoktam eg a csöndet sem. Budafok állandó lüktető zaja még kapott egy boxgálát is. Bakosnál - a szomszéd kereskedő cég - ringet ácsoltak, egész nap szólt a tuc-tuc, és mikrofonpróba, majd délutántól a műsor. Bevonulási zenék, mikrofonba üvöltő műsorvezető.
Időnként megjegyeztem, hogy ahol van erősítő, oda nem kell kiabálni.
A másik fontos tulajdonsága a mostani hangerősítőknek, hogy nagyon kis torzításuk észre sem vehető, ha nem vezérlik túl.
Ezt a kezelője valamiért nem érezte fontosnak.
Na, de már itt vagyok, s nem ott.
A hazai zajból csak a számítógépem ventillátora zúg a fülembe. Otthon ezt sem hallom, itt meg nagyon hangos.Lehet, hogy valami rezgés elleni szigetelést kell pakolnom az asztalra. Szerintem a lapja rezonál be.
Na főzök egy teát, hogy felpörgessem magam.

2 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Biztos jól esik, amikor kimész Komjátiba. Engem a zöld mindig nyugtatott. Amikor kimegyek a kertbe, ott nem kell nekem zene, alig veszem rá magam, hogy bemenjek a műhelybe, ott meg viszont kell a zene, rádió.

Hanczur írta...

Ez pontosan így van. Bár van, hogy munka közben sem kell a zaj. Itt legalábbis. Otthon is a zene jobb, mint a rádió.