2014. június 29., vasárnap

Hrrr... harap, harag, harc, (h)Arpad

Megkaptam! Nufi megszerezte. Fejes Pál nak 46000 éves történelemről szóló könyvét.
Hú, de nehéz! Állandó figyelemösszpontosítás mellett olvasható, bár én a zenész fülemnek megfelelő, azaz hangi megfeleltető, pontosabban belső hallással akarom rögzíteni ezeket az átírási, áthallási lehetőségeket. Meg a hangtani és beszéd fejlődés állomásai között az átjárókat kialakítani oda is, meg vissza is.
Melinda hozta ela könyvet péntek este. Szombaton nem sok időm jutott rá. Laci bácsi névnapját ünepeltük. A zsebkohót kellett gatyába ráznom, mert grilleztünk az udvaron. Mindenféle husikák pirultak a rácson.
Valószínűleg faszénre tervezték, de nekem fám van, szénné égetni pedig... pontosítok, parázzsá égetni pedig fél órával hosszabb művelet. Három parázsra égetés alatt elkészítettem a kaját. A diófa alatt felhalmozott gallyakat gyújtottam meg, és amikor már nem jött láng, akkor raktam fel a rácsot, a rácsra a hússzeleteket.
Az utolsó körnél már több parázs volt, kicsit 'feketére is pirult' itt-ott, de gyakorlás kérdése, és előbb-utóbb szalonképes ennivalót sikerül sütögetnem.
A maradék ágakat is bedobozoltam végre. Pár napja nem volt eső, megszáradt valamennyire a halom. Papírdobozban várja a sparherd mellett a sorsát. A jövő hétre megint hideget ígértek.
Átalakítottam a sortrafó teszterem. Nem elektromosan, csak csatlakozó felületeket forrasztottam a vezetékvégekre. Így talán gyorsabb lesz a használat, illetve a táptrafónak a lábkivezetése hőre lágyuló műanyagból áll ki, és ha forrasztom, sietni kell, meg konyulhat is a fémláb. Visszatenni művészet ellenőrzés után a sok lukba.
Az almafám haldoklásáról talán már írtam. Megölik a tormák, elszívják alóla a vizet.


Most naponta több vödör vízzel próbálom meg a gyökerét ellátni, és ráhúzom a levágott tormaleveleket a tövére takarónak, meg szivacsnak. (Úgy tűnik, él szegényke. Visszajelez.)
Kifogytam a mondanivalóból. Biztos elfelejtek történéseket, de majd pótolom. Ma úgyis turbóztam magam egy kávéval, mert tegnap a fagylalt megkínzott. Csak tudnám, miért nem hiszem el, hogy a tejtermék árt nem nekem. Leginkább a bolti  édesség.
Na de majd a ribizli és meggy helyretesz a hashajtás (kv) után. 

Nincsenek megjegyzések: