2014. június 11., szerda

június 12 csütörtök

Kicsit becsapós a cím. A mai dátumot írom, de tegnapról beszélek. Sebaj!
Tegnap levertem a barométeremet. Minden mutatója a legnagyobb érték fölé kúszott, az előlap leesett. Lesz mit javítanom. Nem, mintha más nem volna.
Kezdtem magammal.
Ha egy embert magára hagynak, és éppen kivették az elfoglaltságából, a fejében még ott jár tovább a tevékenység. Újra és újrateremti, természetesen hibátlanul.
Járkáltam körbe a portán, szedegettem a leszáradt diógallykat, epreztem, büszkét rágcsáltam.  Csak amikor a kávés doboz irányába indultam minduntalan, akkor jött az isteni ötlet.
Meglátogatom Pétert.
Nem volt otthon. A templomon dolgoznak munkások, autó sehol, akkor megnézem, hátha Szilason van a házukban.
Ott sem volt.
(Megkerestem, honnét a neve Bódvaszilasnak. A Bódva folyó adja magát. A szilasban én valami széles vagy fésűs valamit sejtettem, mint a szilás cet szájából, de ennél szebb a megoldás. Íme a Czuczor-Fogarasi szótár két szócikke.
*SZILAS (1)
(szil-as), mn. tt. szilas-t v. ~at, tb., ~ak. Szilfákkal bövelkedő, benőtt. Szilas erdő, szilas vidék. Használják főnevül is, s ekkor többese: szilasok, am. szilfaerdő. Ritkítani, kivágatni a szilast, azaz a szilfaerdőt.

*SZILAS (2)
faluk Komárom és Torna m.; helyr. Szilas-ra, ~on, ~ról.)


Visszafelé körbejöttem a K-nulláson, és malom után a Bódva töltése mellett aztán betértem Mari nénihez.Beszélgettem vele egy órát - időn nem néztem, hasra ütve mondom - aztán hazajöttem.
Megkóstoltam a körömpörköltöt. Anyu hozta a szomszéd asszony főzte Miskolcon. Én még főztem volna, vagy valami nincs benne, de majd ma tovább főzöm. A felét kanalaztam csak be. Otthon biztos a duplája is kevés volna.
Tényleg, még nem is mondtam el a nagy felfedezésem. Azért eszem kevesebbet, mert az epresben hajolgani nem túl nagy élmény, és inkább jóllakottnak jelenti a hasam az agyamnak magát, csak hagyjam már abba a görbülést.
(Ezt jólkimagyarfejeztem 'ámítógépes szótáramból )
Itthon aztán kivittem a frédibéni-asztalt a diófa alá, és a videót - madárlátta, vagy Budafokjárta jószág - újra szétszedtem. A kazettafészek már kitűnő, de a szalagot nem húzta fel, csak kitette a lejátszás ikont a kijelzőre, majd úgy maradt.
Az a motor nem mozdult.
A hiba  hosszú állás miatt volt. Kiszedve kézzel 'kitörtem' a tengelyét szorulásából, és szépen megjárattam 9, majd 12V-ról. Folytattam a járatást összerakott mechanikával is, és végül bedobozolt magnóval megnéztem a Mester és Margarita három és fél részét. Ez sem volt túl egyszerű. A naptól alig látszott valami a képcsövön.
Ismét bringára kaptam, megkeresni a gazdit.
Út közben Ferivel beszélgettem. Bemutatott Mónikának. A két éves kis hölgy hol elbújt, hol előkerült, igazi középpontja a családnak.
Kitárgyaltuk Nufi ötletét a házról. Hátha belemennének a lízinges megoldásba a tulajdonosok, Ezt a témát még nem bontom ki, mert több résztvevős, de a lényeg, hogy jó lenne már itt lakni végleg, és letelepedni.
Elcsíptem a videotulajt. Még dolgozott, -valamit fóliáztott a kollégáival - majd később értejön. Visszajövet beköszöntem Péterhez. Ebédhez készüll - volt már vagy este hat óra - de még kijött egy cigit elszívni a kedvemért a tornácra.
El is felejtettm megkérdezni, megmaradt-e az eperfa. Egyenlőre még az én kusza tanulmányaim az ég s föld szétválasztásáról volt terítéken. Ami nekem friss élmény, az neki vagy meggyőződés, vagy kitudja milyen zugba félretolt tudás.  Látom, mint hullik le a rozsda a 'kerekeiről' . (Nufi azt mondta, hogy valmi szenilis vénembernek állítom be, pedig eszembe sem jut. Az én nyüzsim a fura az én koromban.)
Itthon még RF kábelt kellett gyártanom a videohoz. Távirányítót sem kapott - valakitől levetett képmagnó ez, kidobni szánták, amikor megállt - és még a kezelést is el kellett mondanom. Kapott hozzá harminc kazettát is, legalább lesz mit nézni.
Este megint Bakos Attila videoja, illetve Tóh Kornél Frigyes Jézus és a törvény c írása volt az 'altatóm'.



Nincsenek megjegyzések: