2014. július 6., vasárnap

Eltelt egy hónap?

Eltelt egy hónap.

Lejárt az internetem. Jó kis időmérő.
Tegnap itt voltak anyuék. Valami frontra panaszkodtak, mert nem volt kedvük ‘dolgozni’.  Vagyis anyu nem dudvázott, Laci bácsi nem nyírt füvet.
Délelőtt András szomszéd kért meg, töltsük fel a medencéjét vízzel. Az ő szivattyúja idejöttömkor szakadt meg. Az enyém jó, de nem mertem rábízni, mert a merülőszivattyúk a kútvízből kapják a hűtést, és ha kiszívják maguk alól a vizet, akkor nincs hűtés, felforrósodnak, és kampec.
A medencéje 8000l vizet fogad be, meg még van egy hordó is, és az is kiürült.
Az én kis búvárszivattyúm másfél-két órát ment, és nem tudom mennyi vizet szívott fel, de a kútja ennyit adott. Figyeltem, mikor bukkan elő a fémháza, és végét vetettem a szívásnak.
Az auchan 5000Ft- körül hirdeti az újat, gondolkodom, hogy legyen tartalékom, mert ki tudja mennyit ment már az enyém, örökölt darab. Vagy valami húzós kézikútban is gondolkodom.

Anyuék viszonylag korán hazamentek. Én meg újra elővettem Edit porszívóját, mert egy takarítást bírt ki javítás után. Nem túl hatékony művelet volt.
Látatlanban a hőérzékelőt gyanúsítottam meg. Bedugtam, már biztos lehűlt, de semmi életjel.
Leburkoltam, és a kapcsolópanel csatlakozótól a felforrasztott vezeték újra lejött.
De miért? Nem is ért be a tüskéig.
Na ja, hát elfordult.
A korábban lábnak vélt gumidumó a motor rögzítés volt. A motort a műanyag házhoz két gumiprofillal rögzítették Samsungék. Az első gumiprofil a turbinán gyűrű alakú, és tömítést is ‘játszik’. A hátsó négyzet, de vannak elfordulás ellen kialakított csúszó felületek, és két gumidumó csúszik be a motor hátsó fémburkolatába. Ezek a dumók szakadtak le, a motor elfordult, kihúzta a csatlakozóból a dugót, és leállt. Felforrasztás után egy kicsit tovább bírta.
Most átfúrtam a dugók vastagságában, és behajtottam két tizes csavart. Így a gumiágy továbbra is lerugózza az indításkor ható nagy nyomatékot, de a fémcsavart talán nem vágja át a motor lemezburka.

Délutáni fürdőm után pedig felkerekedtem, és ellátogattam az autómhoz. Már majdnem készen van. Sajnos  munka közben a szemébe ment valami a lakatosnak, és pihenni kell. 
Már pizsamában találtam, de készségesen megmutatta, hol tart. Így már csak útvonalengedéllyel tudom vizsgára vinni, de legalább nem kell rohannom az összerakással, és festegetéssel.

Az utat végigfényképeztem. Erzsi néni - szomszédom - ajánlotta, hogy nem kell körbemennem, van egy rövidebb út a kápolna felé, bár ott tolni kell a biciklit.
Tolni ugyan nem kellett, de a dobódéli tóhoz vezető földút kereszteződése balra Szögligetre visz. Ha megint lesz netem, feltöltöm a jobbakat.
Íme a feszült figyelem. Jobbomban a féníképezőgép, ballal a kormányt tartom a meredek lejtőn, és fékezek. 


Ez lehet a kápolna...

... bár Nufi csak szentélynek nevezné.
Odabenn a szent család rács mögött.

Innét már lefelé vezet az út.
Pacik a túloldalon.
... Szögliget a földú felől megközelítve.

Ez pedig a kereszteződés előtti betonút hazafelé tartva. Azt mondta valaki, itt kell lerázni a sarat a munkagépekről, mielőtt a 27-es főútvonalra ráfordul.  A bokrosabb rész szemközt visz tovább a dobódéli tóhoz.

Tévedtem
Megnéztem, hogy kilencedikei az első bejegyzés, tehát még két napom van. Csak a hálózat nem engedett be reggel valamiért.

Nincsenek megjegyzések: