2014. szeptember 20., szombat

Mosakodom

Nufi ma azzal fogadott, hogy leduciztam a doki lányt, pedig én arról fecsegtem, hogy olyan alapos volt, mint valami órásmester.
Ez is csak nézőpont kérdése, mint a bibliai teremtéstörténet értelmezése. Én a Tóth Feri álláspontját érzem jónak, Nufi is más szemszögből látja, és Péter is mást tart fontosnak a szövegből.
Akárhányszor is olvasom, nekem egy hisztiző emberi magatartás jön ki. Megtilt valamit az alkotó, az alkotása pedig összeveti más információval, majd ellenőrzi.
Az eredmény, hogy az alkotó átkozódik, büntet, csak mert kiderült, hogy hazudott. Ugyanis, amely napon eéndett az a szerecsétlen emberpár abból a gyümölcsből, életben maradt.
Péter pedig azt mondta, hogy nem lett hasonló az alkotás az alkotójához.
Mert? Nem tud teremteni?
De.
Vagy miben?
Ilyen történetről már tudok önálló véleményt alkotni.
(Én neveztem hisztizőnek az alkotót.)

Biztos a rendelőben is nagyképűnek tűntem. A gyerekkorom állandó orvoshozjárással telt. Amikor rágtam a körmöm alatt a bőrt, kaptam rá mindenféle kenőcsöt.  Pedig olyan volt, mint másnak a körömrágás. Amikor volt az iskolatej akció, azidőtájt voltam asztmás. Aztán mikor már nem ittam nap-mint-nap tejet, orvost sem láttam húsz évig.
A kávéba öntött tejjel szabályoztam az emésztésemet.

Ezek a tapasztalatok  megerősítést nyertek Béla megkínzatásával, és ha Nufi nem fedezte volna fel vallamelyik fórumon az izomlazító gyógyszert, és nem kényszeríti ki a Szent Imre kórház okoskodó doktorából, ma már nem is élne Béla. Én simán kimondtam, hogy hazudik a csaj. A forintosnyi horzsolással bevitt beteg bokáján minimum megnégyszereződött a seb, és erre mondta a fehérköpenyes, hogy szépen gyógyul.
Utána adtak Bélának olyan kábító tapaszt,amitől meg sem ismert, de etetni sem lehetett volna.
Az akaratlagos nyelésre is képtelen embernek állandóan tejterméket adtak, amitől a nyála szinte eliszaposodott, pedig Nufi mondta, hogy gyümölcs Béla fő tápláléka.  
A hurutos légzésből hónapok alatt sikerült kihozni, és több, mint fél év alatt gyógyult be a 'felfekvéses' sebe.
Szóval az egészségügyi szolgáltatásról Hofit idézném:
"Az sebész, az igen! Az azt mondja, levágtam.... a többi csak tapenolja az embert."
Az ember, a nő szimpatikus, a szakmája tiszteletet parancsol, de én az elektronikából a visszacsatolt rendszerek stabilitását tanultam meg. Az  eltéréseknek oka van, és az ok megszűntetésével hárul el a szabálytalan működés.
Ezt nem találom az orvostudomány művelőiben.
Nem vágják a szemembe, hogy ne egyél tejterméket, hanem a szervezetem válaszait tompítanák. A fájdalmat, a lázat, stb.
Önfejű vagyok. Döntök magam felől, és még élek. Még lebiciklizem hatvan kilómnétert 3 óra alatt bármikor, és másnap is, ha van miért. Még szemüveg nélkül olvasok, és nem tömöm a gyógyszeripar kasszáját.
Ami fáj, azért én vagyok felelős. Túlterhelés, vagy agyonpihentetés, vagy meghűlés.
Remélem, eztán is megleszek ezekkel, és nem szorulok rájuk.
De azt is én akarom majd eldönteni.
(A preventívnek nevezett vizsgálatok csak bolhát tennének a fülembe, és kell ez nekem?...)


Este előhúztam végre megint Fejes Pali bácsi könyvét, és tömködöm a fejembe a 46000 éves történelmünket.
Ma fél kilencre jöttek anyuék. Nufi még pelenkázott, én meg később keltem, nem gyújtottam be a kályhába előtte, anyuék elé gurultam ki a vasútállomás helyére,  hát morcos volt. Nem rám, illetve nem ezt mondta, hanem hogy neki nem sikerül.
Megraktam a tüzet, utána ingáztam a két porta között.  Anyuék ma itt alszanak - meglepi volt - , ezért a vendégszobát vendégképessé kellett tenni.
Sikerült. Áthoztam a másik házban nézett tévét is, és meglett a harmadik set top boxunk is. Már csak egyet kell venni, ha ott is kellene, de az sem fontos, mert van kinn lavor, és valami műhold is ad jelet a tévéjavításhoz. Vagy mondjuk DVD, és szignálgenerátorom is van.
Isten ments ilyesmire költeni. Van itt is kiadás bőven.
A villanykörtéket kisebb fogyasztású fényforrásokra cserélni. A bojlert melegvíztárolóssá alakítani, és automatikus ki-bekapcsolásúra.
Így - eredeti beállításban - az átfolyós rendszerű vízmelegítő csak nagyon kinyitott csap mellett kapcsolja be a lángot, és ez víz- és gázpazarlás is. A régi villanybojlert kell hőcserélővé átbuherálnom. A tartályban felfűteni a nagy tömegű vizet, és a csőkígyóban levő melegvizet használni mosogatásra, stb.
Nem újdonság ez, mert a Junkers cirkóm tudta, csak ezt a szolgáltatást központi fűtésekhez méretezik.
Egyenlőre még nem találtam csak melegvízre ilyen megoldású gázkészüléket.
Illetve ha a kapanadze generátort rá tudom venni a  villanybojler működtetésére, akkor át sem kell alakítani, csak visszakötni.

Nufi megint lekapott lúgkészítés közben. A hátramozdítóm is jelen volt.

Nincsenek megjegyzések: