2014. szeptember 11., csütörtök

Ülök a Vén


51
Anyuék jöttek felköszönteni. Addig megjártam Szilast (automata)pénzért, a gyógyszertárba még nem hoztak előkét. Tena gyártmányú nedvszívó bigyó*, amit Béla elé csipeszel Nufi evéskor. Ebben nem Budapest ez a gyógyszertár. Ott kifizettük, és megrendelték, délután, vagy másnap mehettem érte. Itt nem fogadják el előre a pénzt, de megrendelik, és telefonálni kell, hogy megérkezett-e. Most megjegyezzük, mennyivel előtte illik megrendelni, aztán igazodunk a rendszerhez. Az első mindig a nehéz.
Itthon behordtam fedett helyre a tüzifát. Ja, lehet, hogy még nem írtam, de sikerült már egy köbmétert bevásárolni. Ma hozták a másik felét.
Ugyan nem voltunk itthon, de a hölgy bemászott a kerítésen, kinyitotta a nagykaput, és  le is rakodta a párjával. Csak visszazárni nem tudta.
Ez jó is, meg rossz is. Nufi itt zár ajtót, pincét, stb, aztán ez sokat nem jelent.
Zoli intézte, aki a bringámat is meghegesztette tavalyelőtt.
Anyuéktól kaptam dobostortát, meg néhány pár zoknit, és együtt ebédeltünk.
Hozott négy fénycsövet is, mert kértem. A két 15W-os jó volt a két 20w-osból csak az egyik. A másik sípolt, de nem világított. Holnap majd visszaviszi a TESCO-ba.
A két konyhát rendezgetjük Nufival. A 33-asba áthoztam a 22-esből a konyhaszekrényt, azaz megcseréltük. (Ez a két szám az utca házszámát jelenti.)
A 22-ből kihoztam a fagyasztót, meg a régi hűtőt, és még az asztal tartalmát kell átválogatnom. Aztán a konyhában ismét hely lesz.
A szobák csak utána jönnek.
Itt  a 33-ban még szekrénymozgatások jönnek. A betonozást még locsolni kell.

A Béla szoba sarkát kiették az egerek, meg a hangyaboly, és amíg nagy felújítás nem lesz, addig a hajópadló rossz részeit felszedtem, és kibetonoztam.
Korábban is így javították, mert egyformán sárga festék takarta.

Ma egyébként is zűrrel indult a nap. A Nufinak épített gép az upgrade után nem jött fel, csak konzolosan. (Linux) Gyors csere, és a skype helyreállítása, a másik masinán írok most.

Alig múlt este nyolc, és mindjárt becsukódik a szemem. Ez a jó levegő mire nem képes!

*
A Tena gyártmányú bigyóról azt mondja Nufi, hogy betegalátét, ami szeniszoft, és olcsóbb, ezért kell rá várni.

2 megjegyzés:

Moon River írta...

Ez a beton kiváló anyag. Nekünk van egy ősöreg korhadt körtefánk. Mindig terem rajta körte, eszegetjük is. De a törzse kb kezdett úgy kinézni, hogy a kérge körülölelte a levegőt. Féltünk, hogy kitörik egyszer és rázuhan az egész nagy fa a disznóólakra. (Aztán jön a malacsivítás., jó esetben.) Szóval J. kiöntötte az üreget betonnal, nem túl sűrűvel, nehogy szétnyomja a fát, inkább kicsit hígabbal, ha folyik, hát kifolyik alapon. Aztán néztük, hogy mi lesz, kibírja-e a fa, vagy győz az élettelen anyag?!! Ennek kb. már 12 éve, a beton tart, a fa idén is termett. Szóval a meglepő párosítások is lehetnek működőképesek! Üdv.

Hanczur írta...

Már láttam öreg fát így, betonnal megerősítve. Ennek ellenére még nem jtott eszembe használni is. Köszi az ötletet!