2014. november 24., hétfő

Gyászjelentés avagy "Meghalt a király, éljen a király!"

Tegnap reggel nem válaszolt a kotyogásomra a baromfiól. Rosszat sejtve érkeztem a kajával.. Odabenn a tyúkocska ült a rúdján, és jött reggelizni.
A kakas zúzája virított a sarokból, meg némi tollcsomó.
Betettem a magot a vályúba, és kivettem a maradék állatkát. Elvittem hátra, hogy majd elásom.
Beugrottam Nufinak is elmondani, hogy az asszony megette az urát. Mint az egereknél tapasztaltam, ha megöregedtek, Egyszerre valamelyik felöltötte a kanni-báli ruháját, és tort ült.
Aztán visszasomfordáltam, és körbenéztem az ólat.
Hátul a hátfalon is kakastoll.
Ennek a fele sem tréfa.
Reggelink előtt szemügyre vettem tetőt. Találtam is jókora rést, ahol egy patkány is befér.
Ráátettem lécet meg téglát, és alig vártam a reggeli végét.
Leburkoltam az ólat. (A hullámpalát kellett leédesgetni. Hat jókora szög, és keményfából kellett előhúzni palatörés nélkül...)

Szabtam a lékre takarót, meg még másikat is leltem, ami kifejezetten ragadozóóbejárat volt.

Azt is "becsináltam".
Még a szalmát is kicseréltem alatta. Közben kotyogtam folyamatosan a tyúknak, ő meg válaszolgatott.
Jött a macska is szurkolni. Hol a lábam között tűnt fel, hol felfeküdt a hullámpala helyére. Igazi kis hátramozdító.. ahogy nagyanyám hívott engem kiskoromban.
Körbenéztem Jolikához, hogy hátha kapnék tőlük egy kis kakast, nem nagyon mertem Edit szeme elé kerülni. Aztán csak elkarikáztam Edithez, és elmeséltem a bánatom.
Megnyugatott, hogy vele is történt már ilyen. 40 évig nem vette észre egy görény sem, aztán egyszercsak nyolcasával hullottak a baromfik.
Adott tippet, kitől lehetne venni. Arzénhoz csöngettem be, és még az asszonyi pajtása nem volt otthon, de kaptam két barackfát... de menjek a buszmegállóhoz, ott készítik az adventi gyertyagyújtáshoz a díszletet.
Útba esett Feri. Ha már úgyis kinn volt az udvaron, rákérdeztem a szénagurigára is. Hát lehet, hogy már elégették. Viszont szívesen ad nekem kakast. Csak fogjam meg. :-)
Rövidítek. Nem sikerült. Ajánlott még vagy négy kiscsirkét, hogy vigyem el, de annak először valami teret kell alkotnom.
Ma reggel pedig csöngettek. Arzén hozott nekem egy kis kakast.
Most megy az ismerkedési délelőtt.
Anyuék is nemsokára jönnek, de azért sokszor rájuk fogok nézni.
Az új uralkodó harcias kis állat.
Hosszú életet kívánok neki.  

4 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Mikor felneveltem harminc egynapos csibét, aztán szép nagy tyúkok s kakasok voltak, egyszer csak kinyírtak egyet maguk közül s szerte szét tépték. Felment a kávém rájuk, levágattam párat, a többit oda adtam Gábornak, azt mondta beszámoljuk valahova, aztán nem számoltuk sehova, mert az egyik nevelt fia nem zárta be este őket s a kutyák megették a madarakat.
A fürjeket is noha többféle tartásmóddal próbálkoztam, most családonként tartom őket, három tyúkhoz egy kakas. Tökéletes a béke és a harmónia.
A patkányokat meg irtani kell...

MJ írta...

No igen. Feltéve ha tényleg patkány volt. Mert azért lehetett más is.

Hanczur írta...

Itt girhinyt (görény) emlegetnek.
Az új kakaska egyre bátrabb... vagy éhesebb reggelikor? .. mert már ott tolong ő is a kezem körül.

Hanczur írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.