2014. november 11., kedd

Rend a lelke mindennek

Jó kis közmondás, csak rám nem alkalmazható.
Bekapcsolódtam egy amatőr faesztergáló fórumba. Még nem tudom, meddig tart az első lelkesedés, mert a favágás több időt visz el mindennél, ráadásul ma - amikor már látványosan fogyott is a kupacom, beömlött még fél köbméter.
Ez van. De a rendezkedés majd' annyi idő. Felcsavaroztam egy gerendát a tetőhöz, rátámasztottam valami bútorból kiemelt lapot. Erős keret, meg funér. Megtartja a jobb oldalát a farakásnak.
Nufi amikor lejött, és észrevette, hogy elhasználtam a komposzt oldalának felállított, valaha kapuként üzemelő faalkotmányt, rámpirított. Neki az kell fényépezni.
Erre kiemeltem, és leroskadt vagy kétórányi felrakás.
Láttam, mennyire ideges lett, pedig ő a kötéseit nem egyszer, sokszor visszabontja nulláig is. Aztán elmondtam, hogy egyébként is az oszlop fogja tartani az egészet, és bár kissé csálé a sor - mert nem egyformák a tüzelőfák - már elértem a korábbi magasságot, és holnap már látszani sem fog, hol volt az omlás.
A hétvégén 'kacsavész' volt Jolikáéknál. Anyuval üzent, hogy mehetek tokot húzgálni, én meg vittem fényképezőgépet is.

A véres eseményekről videot is készítettem, de nem olyan szép. Inkább nem borzolok vele érzelmeket.
A leves és a kacsasült nagyon finom volt. Még a macskák is megnyalták a csont után a szájukat. A levesből maradt holnapra is. Ma pedig felfüggesztve a paleo-t kacsazsíroskenyeret ettünk hagymával. Igazi ardói kenyérből. (Made in Hídvégardó)
Közben viszaolvastam magam, és elbizonytalanodtam, hogy talán megsértettem Attilát  a román esztergával, de remélem van neki humorérzéke.
Kiszenvedtem a Hondából a szellőztető motort is, hogy végre kihúzhassam a fékcsöveket. Az egyik 3, a másik 4m. A peremező célszerszámom sajnos nem jó a fékcsőhöz. A legkisebb lyuk is nagyobb, mint ami nekem kell.
Tegnap este átbaktattam Imréhez, majd ők megcsinálják nekem. (szakiskolában tanít)
Ma két benzintanknyit fűrészeltem a farakásból. A második adagot már nem tudtam felhasgatni. Rámsötétedett. Persze így is pilledt vagyok.

**********
Még egy tucatnyi kép a pillanatnyi állapotról. A műszer a nedvességtartalmat mutatja.













2 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Csak most néztem meg a filmet. Én szeretem az ilyen mesterségeket. Többre becsülöm mint a programozóét...

Hanczur írta...

Köszönöm!
Már kezdtem megijedni.
Ja,és Neked is ilyen mérőkéd van?