2014. november 19., szerda

... s jöhet a nyugvás

Két zár már kicserélve az említettek közül, a harmadik szétszedve a hideg szoba kályhája előtt. Sajnos - vagy szerencsére? - inkább kopás, nem törés. Amit furcsának találok: nincs benne harmadik rugó a kilincs vízszintesen tartására. Próbáltam kiegészíteni, de nem jó még. Meg fogom fúrni a spiátert, és a zárházat is, és hátha találok megfelelő pontot a helyrellításhoz.

(Spiáternek azt a négyszögletes lyukú profilt jelölöm az anyagának mián, amibe beletoljuk a kilincs tengelyét.)
Ma pedig Sanyi bácsi tévéje. Ha törik, ha szakad, akkor is berakom az új sortrafót, meg a kondikat. Már kétszer ráfűtöttem a hideg szobára, ma megdurrantom délelőtt is, és gurráááááá!
Mi történt még?
Tegnap átvittem Péternek a Mágus filmet. Persze ilyenkor kijön egy cigit elszívni az udvarra, és beszélgetünk.
Kikérdeztem a fafogyasztásról, mert nekik nagyobbnak tűnik a házuk, és központi fűtés van. Azaz a teljes légteret fűtik. Ránézésből jól kalkuláltunk mi is a tíz köbméterrel, ha az arányok szemre jók.
Szárnyasainkat már meg is tudom simogatni reggel. Rávetik magukat a kezemben tartott kukoricára, és megszokták, hogy kiveszem az itatót átmosni és feltölteni.
Állatkertünk Mari néni nagy szürke macskájával is bővült. Újabban vele is megosztja Dörmincs a reggelijét.
Bocsánat, a teljes neve Tekila Dörmincs. Vezeték nevét Magditól kapta - a másik szomszéd - a keresztnevét tőlem. Igaz, legtöbbször csak egyszerűen Macska.

3 megjegyzés:

MJ írta...

Efféle kopásra én a kilincs tengelyre szoktam vékony acéllemezt felkalapálni.

Hanczur írta...

Nem értem. Itt nem a kilincs tengelye esik ki, hanem a spiáter körkörösen kopik, és gyűrűt kellene húzni rá, vagy megcsapágyazni. A zár oldalfala kemény vas, vagy acél, és az marta le évek alatt a puhább fémet.
Ha a tengely mellé püfölök acéllemezt,akkor szerintem elrepesztem a spiátert öntvényt.
Ennek a bigyónak belül van gy füle, és ott fogom megfúrni. Ezt a furatot húzom meg rugóval, és meglátjuk, van-e olyan irány, és rugóm, amivel sikerül.
Mert ha nem, akkor visszarakom így. A nyelvet mozgatja. Nyitni-zárni lehet vele, csak csúf.

MJ írta...

Áááh! Már értem. Én arra a meghibásodásra értettem rá előszörre, mikor a kilincs tengely koptatja el a spiátert, s amiatt lötyög az egész kilincs. A román bevésőzáraknál eléggé gyakori sajnos.